Hallo allemaal ,
Paar weken geleden had ik kies pijn en besloot maar eens naar de tandarts te gaan (na 10 jaar vol angst) nou mijn gebit ziet er niet uit zat een groot gat in de kies.
Nieuwe tandarts op gezocht mijn vorige tandarts nam geen genoegen als ik vroeg graag verdoving ze zei even door bijten nou ik schoot door het plafon vandaar mijn angst.
Ik ben 2 weken gelden geweest en ja hij zij er zijn 2 opties de goedkopere en de duurdere tja ik dacht wat te behouden is is te behouden, benoemd dat ik wel verdoofd wil worden zwetend glij ik bijna van de stoel van de spanning, hij begon en ja hoor de pijn van een onverdoofd gaatje begon de tandarts ging er meer verdoving in doen alles was opgezwollen door de verdoving en 1tje recht in de zenuw ik schoot door het plafon maar voelde het nog steeds.
uiteindelijk besloten om de kies maar te trekken.
Nu moet ik vrijdag weer om de rest te herstellen maar ben zo bang dat ik weer een WKB moet en die zelfde pijn als de vorige x ga ervaren kan natuurlijk niet alles laten trekken.
Paar weken geleden had ik kies pijn en besloot maar eens naar de tandarts te gaan (na 10 jaar vol angst) nou mijn gebit ziet er niet uit zat een groot gat in de kies.
Nieuwe tandarts op gezocht mijn vorige tandarts nam geen genoegen als ik vroeg graag verdoving ze zei even door bijten nou ik schoot door het plafon vandaar mijn angst.
Ik ben 2 weken gelden geweest en ja hij zij er zijn 2 opties de goedkopere en de duurdere tja ik dacht wat te behouden is is te behouden, benoemd dat ik wel verdoofd wil worden zwetend glij ik bijna van de stoel van de spanning, hij begon en ja hoor de pijn van een onverdoofd gaatje begon de tandarts ging er meer verdoving in doen alles was opgezwollen door de verdoving en 1tje recht in de zenuw ik schoot door het plafon maar voelde het nog steeds.
uiteindelijk besloten om de kies maar te trekken.
Nu moet ik vrijdag weer om de rest te herstellen maar ben zo bang dat ik weer een WKB moet en die zelfde pijn als de vorige x ga ervaren kan natuurlijk niet alles laten trekken.
Sorry, ik kan het niet beter…
Als antwoord op Sorry, ik kan het niet beter… door Tandarts_Richa…
Antwoord
De verdoving werkte met trekken prima. En was gelukkig van de pijn verlost.
Ik heb nu voor de rest niet echt pijn maar de gedachten van een wkb en die pijn van de vorige x maakt mij zo angstig.
Vrijdag heb ik een kennis making met een angst tandarts 🦷 en waarschijnlijk ook kijken voor een behandel plan. Om 1 kies maak ik mij druk er zit namelijk een gat aan de rand van het tandvlees dus vandaar dat ik denk dat wordt een wkb
Belangrijk conclusie maar…
Ook erg angstig
Terwijl ik hier zit te bibberen wil ik toch even mijn verhaal kwijt.
Vanmiddag ga ik na 6 jaar weer naar de tandarts (voor een intake)
Mijn angst is ontstaan uit het vullen van een gaatje 6 jaar geleden waarbij de (paardenslager) tandarts bijna mijn tand eruit trok.
Sindsdien niet meer geweest door angst.
Nu weet ik dat:
- ik veel gaatjes heb
- tandsteen
- afgebroken verstandskies
Verder bang voor een ontsteking. Pfoe moest het even van mij afschrijven. We gaan het meemaken.
Hoe was jouw kennismaking Lally? Viel het mee?
Wat goed dat je na 6 jr de…
Gaatjes kunnen onder verdoving gevuld worden
Tandsteen kan weggehaald worden. Desnoods onder verdoving
De verstandskies kan goed verdoofd verwijder worden.
En ook ontstekingen kunnen genezen worden. Met de juiste behandelaar...niet leuk maar met wat doorzetting gelukkig te doen. succes.
Morgen is de dag
Volgens mijn vriendin is het een angst tandarts, ik lees dat veel mensen rust gevende medicijnen slikken maar werkt dit echt ?
Na de pijn van de vorige keer heb ik het gevoel dat ik nog angstiger ben geworden heb onderhand bijna dit hele forum gelezen, de ene keer stelt het mij gerust de andere keer denk ik NO WAY.
Morgen denk ik kennis making en foto's maken van het RAMP gebied en hopen dat het mee valt ( VAST NIET)
mijn vriendin gaat morgen gelukkig mee, maar wat is angst iets naars je wordt er gewoon depressief van, hopelijk kan ik mijn angst overwinnen en alles laten fixen zover mogelijk is en dan gewoon braaf 2 keer per jaar op controle en als een bezeten idioot mijn tanden gaan poetsen flossen raggen etc, ik hoop dat ik na een paar maand kan zeggen dat ik het NOOIT meer zo ver laat komen.
Maar aan de finish worden pas de medailles uitgereikt.
Idd aan de finish worden de…
Oh ja....Zet even andere…
Als antwoord op Oh ja....Zet even andere… door Tandarts_Richa…
Ik ben geweest
Ik heb verteld over mijn angsten en ze heeft meteen gezegd we doen alles met verdoving.
Ze vroeg maken we even een afspraak voor foto’s maken of wil je dat meteen, ik dacht laten we dat maar meteen doen heb niet voor niets week slecht geslapen en gegeten, foto’s gemaakt gelijk besproken en pfffffiew het viel mee ben meer dan 12 jaar niet geweest en moest natuurlijk wel een inhaal slag gemaakt worden , gelijk besproken om volgende keer een lange afspraak te maken van 1 uur om mijn voorgevel in orde te maken, dan kon ik gelijk zien waar ik het allemaal voor doe.
En Richard je hebt gelijk wat betreft de afspraken ik wou het niet uit stellen maar kon niet anders I.v.m. Werk ik baalde er zelf ook enorm van.
Ben blij dat ik deze stap heb gezet, de angst is al iets minder.
Ik hou jullie op hoogte van het vervolg.
door zetten, succes
Vervolg
Vandaag stond de afspraak van 1uur om mijn voortanden netjes te maken. De afspraak viel reuze mee. Ik had de angst van te voren zoals voorheen, echter in de stoel gaf de tandarts mij een gevoel van vertrouwen. Alles wat ik haar eerder had verteld wist ze nog en hield ze rekening mee. Ze nam mij mee in de behandeling en benoemde stap voor stap wat ze deed. Ze begon te verdoven met zalf en toen ik daarna zei ‘nu komt zeker de spuit’, zei ze ‘nee hoor, die zit er al in’. Doordat ik mijn ogen dicht houdt tijdens de behandelingen heb ik hier dus niets van gezien of gemerkt. De behandeling was pijnloos en ik ben erg blij met het eindresultaat. Echter heb ik nog wel een paar behandelingen te gaan, maar ook deze zal ik gewoon gaan doen. Hopelijk wordt mijn angst gaandeweg minder. Ik ben er van overtuigt dat de angst nooit helemaal weg zou gaan, maar dat ik er wel beter mee om kan gaan door het vertrouwen wat ik heb in mijn tandarts. Voor iedereen die ook tegen een behandeling op ziet, ik raad hem aan om toch de stap te nemen. Hoe moeilijk deze stap ook is, het resultaat maakt het goed. Ik hoop ooit naar de tandarts te gaan voor een controle en dat het antwoord zal zijn ‘ziet er prima uit’ en dat ik dan zo weer de tandarts kamer uit kan. Dit is mijn streven.
goed gedaan. Zet nu door tot…
Update
We zijn nu weer een aantal behandelingen verder, en ik kom net terug van de Één na laatste behandeling, en moet zeggen dat het de goede kant op gaat.
Ik wil @richard nog bedanken voor de Wijze woorden en natuurlijk de mentale steun.
Op naar de laatste behandeling die gepland staat voor 31 maart. 2 kleine gaatjes.
Voor iedereen die ook super angstig is zoek een angst tandarts waar jij een goed gevoel bij krijgt, ze zijn er om je te helpen.
En laat alle horror verhalen op dit forum langs je heen gaan.
Blij dat het zo goed gaat…
Als antwoord op Blij dat het zo goed gaat… door Tandarts_Richa…
Weer angstig
controle van 5 maanden geleden en alles was oké man wat was ik trost en blij maar mijn moed zakt weer in mijn schoenen heb over 2,5 week een controle afspraak met fotos, en vrijdag naar de preventie assistent.
Moet ik nu gelijk bellen of wachten tot de afspraak ?
Alvast bedankt
Een fistel is een uitgang…
Bedankt dat u ons op de…