Hallo,
Een tijd geleden is er tot 2x toe een stukje van mijn ondertand afgebroken. De tandarts gaf aan dat het alleen om een schilfer gaat die is afgebroken, en heeft er toen een laagje overheen gedaan om het te plakken. Echter loop ik nu al een tijdje rond met een gevoelige/irriterende tand, niet bij het drinken of eten maar gewoon in rust toestand. Nu zie ik met bepaalde licht inval ook een breuk door de tand heen lopen (zie foto). Volgens de tandarts komt dit gevoel doordat ik in mijn slaap klem. Echter heb ik het gevoel dat er meer aan de hand is, omdat het alleen mijn onder voortand betreft en deze iets schever lijkt te gaan staan en daardoor meer tegen de andere tand aanduwt. Nou is mijn vraag of de breuk daadwerkelijk geen kwaad kan?
Zit het gevoel dat alleen mijn onderste stand hier mee te maken heeft mij tussen de oren?
Kan het gevoel ook komen door er constant met de tong tegen aan te gaan?
Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen, want ik word er zo onzeker van.
Een tijd geleden is er tot 2x toe een stukje van mijn ondertand afgebroken. De tandarts gaf aan dat het alleen om een schilfer gaat die is afgebroken, en heeft er toen een laagje overheen gedaan om het te plakken. Echter loop ik nu al een tijdje rond met een gevoelige/irriterende tand, niet bij het drinken of eten maar gewoon in rust toestand. Nu zie ik met bepaalde licht inval ook een breuk door de tand heen lopen (zie foto). Volgens de tandarts komt dit gevoel doordat ik in mijn slaap klem. Echter heb ik het gevoel dat er meer aan de hand is, omdat het alleen mijn onder voortand betreft en deze iets schever lijkt te gaan staan en daardoor meer tegen de andere tand aanduwt. Nou is mijn vraag of de breuk daadwerkelijk geen kwaad kan?
Zit het gevoel dat alleen mijn onderste stand hier mee te maken heeft mij tussen de oren?
Kan het gevoel ook komen door er constant met de tong tegen aan te gaan?
Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen, want ik word er zo onzeker van.
Waardoor is het schilfertje…
Als antwoord op Waardoor is het schilfertje… door Tandarts_Richa…
Bedankt voor de reactie, ik…
Echter heb ik nooit gebruik gemaakt van erosieve dranken of producten. Ik drink voornamelijk water, thee en koffie. Hoogstens 1x per week een suikervrije limonade (waar ook zuur in zit). ook consumeer ik bijna geen snoep. Misschien dat de heftige belichting mijn tanden ook iets doorzichter laat lijken (hoop ik!)
Ik heb 3x gevraagd of de brueken in mijn ondertand niet meer erg waren, bij 2 verschillende tandartsen, gelukkig heb ik aankomende week een afspraak om een nachtbitje op te halen.
Als antwoord op Waardoor is het schilfertje… door Tandarts_Richa…
Nog een vraagje, ik heb wel…
Het is voor mij niet altijd…