Goedemiddag,
Ik heb altijd veel tandsteen bij mijn ondertanden, zowel aan de binnen- als aan de buitenkant. Ik ben 62 maar heb het al zolang als ik mij kan herinneren. Ik poets 2x per dag heel goed, ik gebruik floss, ragers en ook tandenstokers. Ik ga 4x per jaar naar de mondhygiëniste. Als dan vooral de ondertanden zichtbaar schoon zijn, 2 weken later zit het weer vol met tandsteen. Ik snoep niet, rook niet, drink niet en eet gezond.
Wat is hier aan te doen? Ik hoorde van iemand dat het met de samenstelling van je speeksel te maken kan hebben? Graag uw advies.
Ik heb altijd veel tandsteen bij mijn ondertanden, zowel aan de binnen- als aan de buitenkant. Ik ben 62 maar heb het al zolang als ik mij kan herinneren. Ik poets 2x per dag heel goed, ik gebruik floss, ragers en ook tandenstokers. Ik ga 4x per jaar naar de mondhygiëniste. Als dan vooral de ondertanden zichtbaar schoon zijn, 2 weken later zit het weer vol met tandsteen. Ik snoep niet, rook niet, drink niet en eet gezond.
Wat is hier aan te doen? Ik hoorde van iemand dat het met de samenstelling van je speeksel te maken kan hebben? Graag uw advies.
Idd het kan te maken hebben…
Als antwoord op Idd het kan te maken hebben… door Tandarts_Richa…
Dank voor uw uitgebreide…
Als antwoord op Dank voor uw uitgebreide… door djeena
Ik doe iedere tand/kies 6…
Als antwoord op Ik doe iedere tand/kies 6… door djeena
Een kies dus in totaal 12…
Ik kan mijn berichten niet wijzigen, daarom 3 reacties ahum.
Controleer met de plaque…
Beste tandarts Richard,…
Dank je wel. Doe het…
Een late reactie, maar goed;…
De mondhygiëniste zei dat ik goed poets/floss/rager gebruik. Poetsen heb ik samen met haar gedaan. Het is moeilijk na te gaan waarom ik zoveel tandsteen heb bij de ondertanden. Het enige wat zij kan bedenken is omdat ik met mijn mond open slaap. Zij legde uit dat er onder mijn tong 2 speekselklieren zijn die ook meehelpen bij het veroorzaken van tandsteen. Ook is de 1 er gevoeliger voor dan de ander.
bedankt