Hi
Dit weekend ben ik van de fiets gevallen en is mijn tand (voor, naast de voortand) afgebroken. Veel bloed en heb de tand niet gezocht door alle angst en stress. De tand is voor 3/4e horizontaal afgebroken
In de ochtend ben ik naar een spoedtandarts in Amsterdam gegaan. Deze heeft een vulling aangemaakt en de tand ziet er mooi uit. Echter heb ik een groot probleem: ik kan niks bijten of kauwen met deze tand. Bijten doet enorm veel pijn. Ieder contact doet enorm veel pijn. Mijn tand komt heel zwak en broos over.
Wat moet ik nou doen? Ik hoor van de mensen om me heen dat ik een kroon moet en niks kan met zo’n opgevulde voortand. Alleen ik heb het geld voor een kroon totaal niet.
Was dit een correcte behandeling van de tandarts?
Dit weekend ben ik van de fiets gevallen en is mijn tand (voor, naast de voortand) afgebroken. Veel bloed en heb de tand niet gezocht door alle angst en stress. De tand is voor 3/4e horizontaal afgebroken
In de ochtend ben ik naar een spoedtandarts in Amsterdam gegaan. Deze heeft een vulling aangemaakt en de tand ziet er mooi uit. Echter heb ik een groot probleem: ik kan niks bijten of kauwen met deze tand. Bijten doet enorm veel pijn. Ieder contact doet enorm veel pijn. Mijn tand komt heel zwak en broos over.
Wat moet ik nou doen? Ik hoor van de mensen om me heen dat ik een kroon moet en niks kan met zo’n opgevulde voortand. Alleen ik heb het geld voor een kroon totaal niet.
Was dit een correcte behandeling van de tandarts?
Even voorzichtig zijn…
Hoi Tandarts Richard, …
Bedankt voor je bericht. Heb het verslag en foto opgevraagd maar wordt er niet veel wijzer van. Ik merk dat alle contact heel erg veel pijn doen en met name het bijten onmogelijk is.
Heb jij enig idee of dit normaal is? Zou zo nooit vast voedsel kunnen eten. Zie foto voor bijlagen
Geef het de tijd om tot rust…
Radeloos
Ben radeloos heb dus geen eigen tandarts meer omdat ik niet meer naar controles ben geweest. Weet niet waar ik het moet zoeken
U bent pas in een praktijk…
Diegenen die dit meelezen en…
Beste Tandarts Richard, …
Dank maar vanwege covid niet geweest afgelopen 2 jaar.
Ik heb inderdaad hetzelfde te horen gekregen als wat jij zegt. Maar wat is nou het perspectief voor mij?
Ik kan met deze tand niks happen/afbijten. Ik kan geen brood happen etc. Is dit permanent tot ik een kroon neem? Kan je met een opgevulde tand ooit normaal eten?
Hierbij de meest recente foto van vandaag. Zou jij hier ook naar willen kijken en kijken of je een ontsteking ziet?
Het is nog te vroeg om uit…
Vanaf vandaag inderdaad een…
Als je s'nachts wakker wordt…