Foto’s na verwijdering verstandskies, klopt dit?

Author:
joshk
Posted:
do, 02/03/2022 - 12:54
Precies een week geleden 2 verstandskiezen laten trekken. Ze gingen er moeizaam uit, de tandarts is er echt behoorlijk mee bezig geweest. Je ziet aan de binnenkant van m’n kaak ook een soort bloeduitstorting volgens mij.

Nu een week later voelt boven goed, maar van onder heb ik nog last. Ik slik 4x daags 1000mg paracetamol, maar het liefst slik ik er nog 3x daags 400 ibu bij. Ik doe dit niet ivm de bijwerkingen die ibu kan hebben.

De wond begint dicht te groeien, ziet er rustig uit (denk ik?) maar toch ben ik zo bang voor alveolitis. Ik krijg het niet uit mijn hoofd. Het is nu een week later echt nog wel akelig, beurs/beklemmend gevoel, ietwat zeurend maar niet kloppend. Ik hoop dat jullie wat zien op de foto en mij gerust kunnen stellen!
Attach
Tandarts_Richa…

Het kan zelfs 3-4 wkn last geven. Na twee weken een alveolitus.. denk het niet dat komt al eerder. Goed schoon houden. Eventueel met listerine of perio aid spoelen direct in alveole. Of als u het heeft waterstof peroxide. Als er nog pus uit komt, kan ik op foto niet zien, langs Ta gaan. Hoe moeilijker het trekken kan wat langer last geven. Bij twijfel altijd Ta laten beoordelen
do, 02/03/2022 - 17:39 Permalink
joshk

Als antwoord op door Tandarts_Richa…

Hartelijk bedankt voor uw genomen moeite te reageren op mijn topic! Het is vandaag een week geleden. Ik ben vandaag toch even teruggegaan naar de TA, gewoon voor mijn geruststelling. Het zag er mooi uit en heb een spuitje gekregen om te spoelen. U geeft aan perio aid of listerine, kunnen beiden geen kwaad met spoelen met monoject spuitje? Ik las op internet dat dit het bloedstolsel zou kunnen oplossen, kunt u hier iets over zeggen?

Vriendelijke groet
do, 02/03/2022 - 18:17 Permalink
Tandarts_Richa…

Bloed is nu al gestold en bezig met herstel proces dus als het goed is neen wordt niet opgelost. Waar laat je tandarts mee spoelen....is ook goed. En neen beiden kunnen geen kwaad met monoject spuit. succes goed dat u bent terug gegaan.
do, 02/03/2022 - 21:52 Permalink