Dr Richa, ik ben je heel dankbaar voor jouw info. Omdat ik wat meer klaarheid wil hebben over de positie implantaten. De tanden met de vroegere brug zijn wel getrokken en 1 maand later de implantaten geplaatst. Dus de implantaten komen ze zowiezo op dezelfde plaats of niet? Ik heb 2 jaren geleden een 2de opinie laten doen in Nederland (aan de grens) en deze Tandprotethicus, (toen ik hem mijn oude afdruk toonde) zei exact hetzelfde als u, dat de positie niet goed was en te weinig ruimte voor de tong had enz. in vergelijk met de nieuwe brug. Door uw schrijven Dr Richa heb ik terug de moed om er"wederom" ertegenaan te gaan... voor de zoveelste keer. Dit grapje duurt nu al 2 jaren. Is mijn 3de noodbrug! Betreffende die plaats implantaten mag ik daarover nog een antwoordje van jou verwachten? Mvg Mulan.
Hopelijk doe ik het goed met een nieuwe topic te starten of moet ik antwoorden op mijn 1ste topic om nog een vraag te stellen aan de Dr Richa over hetzelfde gesprek?
Hopelijk doe ik het goed met een nieuwe topic te starten of moet ik antwoorden op mijn 1ste topic om nog een vraag te stellen aan de Dr Richa over hetzelfde gesprek?
Vragen mag altijd. Neen het…
Vaste brug op implantaten
Niet een kwestie v mis gaan…
U heeft het oude gips model…
Is je brug te ver naar voren…
Als antwoord op Is je brug te ver naar voren… door Tandarts_Richa…
Het is normaal dat als je de…
Als antwoord op Vaste brug op implantaten door mulan
Met te hoog bedoel ik : De…
Als antwoord op Met te hoog bedoel ik : De… door Tandarts_Richa…
Niet zo wantrouwen,…
U heeft mij 't laatst geschreven over beet hoogtes/laagtes , vandaar effe inlichtingen genomen bij een kaakchirurg/implantaten, vooraleer ik terug keer naar het UZ. Want ik zal de tandarts aldaar moeten kunnen overtuigen een andere bovenbrug te maken! U kon dit probleem natuurlijk niet zien, maar mijn beet is inderdaad bij mij te laag. Een te diepe beet. Je ziet ook enkel mijn onderste tanden terwijl ik praat. Vandaar ook mijn kaakproblemen nl. die tandpijn alsook dat lipbijten tijdens het eten/slapen. De oorsuizen kunnen daarvan ook komen, helaas deze zullen al chronisch zijn! Ik heb rondom de mond een spanning en ook nog TMD gekregen van in het begin.. Met pijn als ik mijn bril opzet. De implantaten zijn goed geplaatst, vooraan is er 1 implantaat (vandaar mijn vooruitstaande boven tanden), deze kon elders niet omdat ik te weinig bot had. Nogmaals bedankt voor jouw info, betreffende beethoogtes! Ik was er nooit opgekomen! Groetjes Mulan.
Laar aub weten hoe het…
Ondertussen heb ik een andere kaakchirurg geraadpleegd. De reden was...dat ik een brief heb meegekregen van de eerste chirurg, deze brief moest ik af geven aan het UZ tandheelkunde. Daarin stond dat ik een te diepe beet heb enz. Tja stel u voor dat hij mis is, dan heb ik een probleem met het UZ hé. Vandaar een 2de bezoek bij een ander chirurg kaak implantaten. Nou deze laatste zei...dat ik 'geen diepe beet heb', en dat men bij het ouder worden altijd de onderste tanden zichtbaar zijn en de bovenste niet meer. Mocht ik een hogere beet hoogte hebben, dan zou ik kaak problemen krijgen. (Nou moe ik kan deze artsen niet meer volgen!) (Voor dat speeksel had hij geen verklaring.) Ik denk dus dat ik deze brief niet zal afgeven! Mss zelf eens opperen van 'zou ik geen diepe beet hebben' dokter??? Drs Richa, kunt u nog een beetje volgen? Want ik schrijf op mijn Belgisch. ;-) Groetjes Ps maandag naar het UZ.
Ik kan je wel volgen maar…
Ik ben dus naar het UZ terug geweest, de tandarts heeft nu pas een afdruk genomen ...onderaan en boven. Hij zal een plaatje maken voor mijn te diepe beet. Wat dat ook mag zijn?? Naar het schijnt zal dit plaatje mijn lippen ook terug wat voller maken.
Nu krijg ik pas schrik, nog méér plaatjes en tanden/bruggen in mijn mond! Ik vroeg om mijn brug nog méér uit te slijpen, zodat mijn tong meer ruimte zou hebben om perfect te praten, dus zonder die S klanken enz, maar hij wou niet, tja ik versta dat wel want de brug is dan niet meer stevig. Mijn spraak met mijn vaste brug heeft ook te maken met de spieren v d tong, zei hij. Conclusie ... naar een Logopediste gaan! Vervolg na 16 mei. Groetjes Mulan
Als antwoord op Vaste brug op implantaten door mulan
Mocht u alvast iets méér weten?
Laat maar horen. :-)
Wat de bedoeling is met het…
Op 01/27/22 schreef u..."een nieuwe opstelling laten maken".
Nou begrijp ik dit niet, men kan toch maar een opstelling maken, naar de implantaten?
Of bedoel je hoge/lage beet?
Wilt u mij dit uitleggen alstublieft?
Wat bedoelde de kaakchirurg met...KI-II met retrognatie en palatale dekbeet.
Mvg Mulan
Ik bedoel: hoog/laag, en…
Even gegoogeld.
https://facialsculptureclinic.com/nl/surgery/orthognathic-classificatio…
Gebitsafwijking waarbij het ondergebit ten opzichte van het bovengebit in voor-achterwaarste zin te ver naar achteren ligt en waarbij de beide centrale
Dekbeetincisieven naar binnen en de laterale incisieven naar buiten gekipt staan. Soms staan ook alle bovenincisieven naar binnen gekipt. De gebitsafwijking wordt ook wel (Angle) Klasse II/2 malocclusie genoemd.
Als antwoord op Ik bedoel: hoog/laag, en… door Tandarts_Richa…
Uitgaande v deze foto kan ik…
Als antwoord op Uitgaande v deze foto kan ik… door Tandarts_Richa…
Ik snap iets niet: Deze…
Ik moer vooreerst iets duidelijker maken. Ik wil geen porcelaine brug, omdat het mij momenteel te kostelijk is, ik denk zo'n € 6000. Ik ging/ga dus voor een brug in kunststof. De vorige afgekeurde kunstoffen brug zag en was een degelijke, versterkt met ijzerdraad (zie ik achteraan erin zitten). Deze voorlopge brug heeft geen versterking, dat weet want ik heb het den tandarts gevraagd, (is ze versterkt?) waarop hij zei "nee, maar ge kunt er jaren mee doen"!
Daarop vroeg ik wanneer gaan we terug afspreken? Hij zei " hij zei er komt geen afspraak meer".
Dus als ik weiger om die € 1300 of € 1500 te betalen zal ik niet meer terug kunnen gaan naar het UZ.
(Ik zal zeker naar de boekhouding gaan en alles uitleggen.)
In Belgie bestaat er ook een garantie hoor.
Mvg Mulan
Ik maak nooit kunststof…
Als antwoord op Ik maak nooit kunststof… door Tandarts_Richa…
Dr Richa, ik heb hier fotos…
Of het nu porcelain is of kunststof, maakt niet uit hé?
Bij deze brug heeft mijn tong wel ruimte, hihi, is ook niet moeilijk met zo'n bovengebit!
Het kauwen is een ramp! Dat gaat heel moeilijk, raar, moeilijk te beschrijven hoor.
Ik heb vandaag zijn secretaresse opgebeld, met de vraag ...wat nu? De tandarts was het duidelijk beu de laatste keer, m.a.w. hij heeft het gehad met mij en men moeilijkheden.
HM, nu ben ik terug!
Hier voeg ik wat leuke mooie fotos.
Mulan
Mvg Mulan
Of het technisch klopt kan…