Wellicht niet op de juiste plek, alvast excuus hiervoor.
Zaterdag ochtend werd ik wakker met het gevoel er zit een zandkorrel in m'n oog en pijn aan en onder het jukbeen. Hele dag aanwezig, geen pijn maar meer zeuren.
Zondagochtend was het weg, wel was m'n wang dikker dan de andere kant.
Toen in zondag middag in m'n mond keek, zag ik dat het tandvlees rondom m'n laatste 2 kiezen boven dik was, zowel aan de kant van m'n wang als de gehemelte kant maar niet ontstoken dik. Het voeld(e) hard aan.
Vandaag naar de mondhygiëniste, eerst zei ze wellicht is het een abces maar later toen ze had gekeken en gevoeld zei ze direct dit is geen abces en geen ontstoken tandvlees.
Hierna naar de tandarts gegaan voor controle, deze ook de bult laten zien, laten tikken op de kiezen, op de bult drukken etc maar het doet geen zeer ( meer) de bult zelf heeft geen zeer gedaan, alleen m'n jukbeen.
* er is geen ontsteking
* geen kiespijn
* tandvlees is niet ontstoken
* geen abces
* en op de overzichtfoto die 2 maand geleden is gemaakt is niks op te zien
Iemand die dit herkent?
Alvast bedankt 🙏
Zaterdag ochtend werd ik wakker met het gevoel er zit een zandkorrel in m'n oog en pijn aan en onder het jukbeen. Hele dag aanwezig, geen pijn maar meer zeuren.
Zondagochtend was het weg, wel was m'n wang dikker dan de andere kant.
Toen in zondag middag in m'n mond keek, zag ik dat het tandvlees rondom m'n laatste 2 kiezen boven dik was, zowel aan de kant van m'n wang als de gehemelte kant maar niet ontstoken dik. Het voeld(e) hard aan.
Vandaag naar de mondhygiëniste, eerst zei ze wellicht is het een abces maar later toen ze had gekeken en gevoeld zei ze direct dit is geen abces en geen ontstoken tandvlees.
Hierna naar de tandarts gegaan voor controle, deze ook de bult laten zien, laten tikken op de kiezen, op de bult drukken etc maar het doet geen zeer ( meer) de bult zelf heeft geen zeer gedaan, alleen m'n jukbeen.
* er is geen ontsteking
* geen kiespijn
* tandvlees is niet ontstoken
* geen abces
* en op de overzichtfoto die 2 maand geleden is gemaakt is niks op te zien
Iemand die dit herkent?
Alvast bedankt 🙏
Overzichts foto 2 maanden…
Als antwoord op Overzichts foto 2 maanden… door Tandarts_Richa…
Overzichtsfoto
Dit is de andere kant vd kies, echter begint de verdikking al rond de 3e kies.
Ik weet eigenlijk ook niet zo goed, wat handig is om te doen..
Bedankt voor u reactie!
Dit vind ik niet normaal…
Ik weet het ook niet
De tandarts zei, 100% dat dit geen ontsteking is anders had je allang op de kop gestaan en zeker als dit er al bijna een week aanwezig is. Er is ook geen fistel aanwezig, of een drukkend / kloppend/pulserend gevoel.
Ik snap dat, maar ik ben bang voor de tandarts en bovendien afgekeurd. Het is niet haalbaar om 2 dagen achter elkaar van hier naar Overijssel te rijden en zeker niet met de huidige prijzen.
Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet doen?
Is het niet
Er zijn meerdere…
Als antwoord op Er zijn meerdere… door Tandarts_Richa…
Ik neem als dit er maandag…
Heeft u wellicht een tip voor een evt doorverwijzing?
elke kaakchirurg moet goed…