Hallo,
Mijn naam is Siebe en ben 18 jaar oud. Ik heb last gehad van men tanden en of tandvlies, maar reeds kwam ik er achter dat mijn tandvlees teruggetrokken was. Na wat onderzoek denk ik dat dit de oorzaak is van verkeerd te poetsen en te hard waarmee ik nu gestopt ben. Ik vind dit wel jammer want mijn tandarts heeft hier ook nooit iets over gemeld. Misschien omdat het nog geen ernstig probleem is maar ik vind het wat jammer qua uiterlijk als het nog erger zou worden. Daarom dit ik hier naar een mening kom zoeken want ik heb ook gezien dat hier geen oplossing voor is?
Alvast bedankt,
Siebe
[attachment=1]boven.jpg[/attachment]
[attachment=0]onder.jpg[/attachment]
Mijn naam is Siebe en ben 18 jaar oud. Ik heb last gehad van men tanden en of tandvlies, maar reeds kwam ik er achter dat mijn tandvlees teruggetrokken was. Na wat onderzoek denk ik dat dit de oorzaak is van verkeerd te poetsen en te hard waarmee ik nu gestopt ben. Ik vind dit wel jammer want mijn tandarts heeft hier ook nooit iets over gemeld. Misschien omdat het nog geen ernstig probleem is maar ik vind het wat jammer qua uiterlijk als het nog erger zou worden. Daarom dit ik hier naar een mening kom zoeken want ik heb ook gezien dat hier geen oplossing voor is?
Alvast bedankt,
Siebe
[attachment=1]boven.jpg[/attachment]
[attachment=0]onder.jpg[/attachment]
Re: Terugtrekkend tandvlees.
Terugtrekkend tandvlees door beugel
Ik maak me zorgen over de beugelbehandeling en straks een spalkje in relatie tot terugtrekkend tandvlees. Mijn zoon van 16 zit in een behandeling van blootleggen hoektand. De tand staat nu redelijk op zijn plek maar kan niet goed verder gecorrigeerd worden door een doorgegroeide hoektand onder. Nu heeft hij daarvoor ook een onderbeugel gekregen die de tandenrij onder weer gelijk moet maken. Dat gebeurt door de hoektand terug te drukken maar ook door de rest van de tanden op te tillen. Dit laatste lijkt mij zeer gevoelig voor terugtrekkend tandvlees. De ortho zei dat het tandvlees zich aan past. Maar als ik de reacties hier lees.... ook het spalkje straks kan dus effect hebben op het tandvlees. Ik heb zelf,zonder dat ik beugel heb gehad , last van terugtrekkend tandvlees. Het tandvlees is bij mijn zoon is mogelijk dus al gevoeliger dan gemiddeld. Het hoogteverschil tussen de hoektand en de andere tanden is niet reuze dus ik vraag me af of we met deze beugel niet meer ellende krijgen (in de toekomst) dan winst.
Ik hoor heel graag een reactie
Dank!
Zo moeilijk te beoordelen…