Wanneer je een wortelkanaalbehandeling hebt gehad, maar je wilt op die plek toch de kies laten trekken, hoe gaat dat in zijn werk?
Want de ruimte in het tandvlees/kaak waar de zenuwen/wortels zaten, is opgevuld met een soort staafjes. Dus als de kies wordt getrokken, wordt die 'opvulling' dan ook verwijderd?
(Toelichting: vanwege aanhoudende pijn en ontsteking op een plek waar eerder een wortelkanaalbehandeling is gedaan, wil ik deze alsnog laten trekken. Maar dan ook zeker weten dat er niets in de kaak achterblijft.)
Ik zoek enkel de praktische informatie, niet argumenten om de kies te laten zitten. Ik ben erg ziek en heb hier lang over nagedacht. Bedankt!
Want de ruimte in het tandvlees/kaak waar de zenuwen/wortels zaten, is opgevuld met een soort staafjes. Dus als de kies wordt getrokken, wordt die 'opvulling' dan ook verwijderd?
(Toelichting: vanwege aanhoudende pijn en ontsteking op een plek waar eerder een wortelkanaalbehandeling is gedaan, wil ik deze alsnog laten trekken. Maar dan ook zeker weten dat er niets in de kaak achterblijft.)
Ik zoek enkel de praktische informatie, niet argumenten om de kies te laten zitten. Ik ben erg ziek en heb hier lang over nagedacht. Bedankt!
U kunt natuurlijk de kies…
Als antwoord op U kunt natuurlijk de kies… door Tandarts_Richa…
Bedankt voor uw reactie en…
Waar het mij om gaat, is of alle opvulling die na de eerdere wortelkanaalbehandeling is geduwd in de holte waar de wortels zaten, ook verwijderd zullen worden bij het trekken.
Zoals ik ooit bij de wortelkanaalbehandeling zelf begreep: de kies wordt open geboord en de wortels worden eruit gehaald. Daarna stopt de tandarts in die holtes een soort staafjes ter opvulling. En tot slot wordt de kies gevuld.
Als ik dat toen goed heb begrepen, zitten die staafjes nog steeds in de holte van de dode kies.
Zo ja, worden die staafjes dan ook verwijderd nadat de kies is getrokken? Zodat alles kan genezen zonder dat er kunstmatig materiaal achterblijft?
Wederom dank, hartelijke groet.
Een kies wordt geopend, de …
Dank u voor de toelichting…
Zolang u alle opties…