Dode tand -geen behandeling?

Author:
pandaman21
Posted:
wo, 05/04/2022 - 22:05
Afgelopen bezoek aan de tandarts gaf ik aan dat mijn hoektand een andere gelere kleur had dan mijn andere tanden. Na een kou test en een foto wordt geconstateerd dat de tand dood is. Het advies van mijn tandarts is om hier niets aan te laten doen. Is dit verstandig? Wat is de kans dat een dode tand uitvalt?
Daarnaast gaf ik ook aan dat ik niet erg blij ben met het aanzicht. Zal deze tand nog verder verkleuren? Wat zijn de opties om het aanzicht te verbeteren?
Tandarts_Richa…

Als de zenuw dood is dan doe ik een wortelkanaalbehandeling. Na de behandeling inwendig bleken , wat niet altijd het gewenste resultaat geeft, maar vaak wel. Mogelijk verkleurt de tand verder bij geen behandeling. Met proefboren kan je ook constateren of de zenuw "dood" is. Bij geen behaling zal de tand een keer klachten geven.
do, 05/05/2022 - 10:03 Permalink
Tandarts_Richa…

Een tand wordt idd poreuzer. Het is voor mij geen vraag. Een "dode" zenuw laat ik niet onbehandeld. Dus het is voor mij geen optie om de tand niet te behandelen in de hoop dat het minder poreus zou zijn. Zou niet verstandig zijn.
do, 05/05/2022 - 19:04 Permalink