Hallo !
Kort geleden heb ik het besluit genomen in overleg met tandarts om een volledige bovenprothese te nemen. Helaas brokkelde voornamelijk mijn kiezen af en had ik continu onstekingen. Op dit moment heb ik 8 ontstekingen in de bovenkaak..
Ik heb inmiddels "gehapt" en ben bij de kaakchirurg geweest. Afgelopen vrijdag was ik bij de tandarts waar ik mijn prothese kon zien.
En het huilen stond mij nader, de voortanden zijn even groot als die van mijn dochter ( 5jaar melktanden) en zijn ongeveer 60% kleiner dan mijn huidige voortanden..
Ik heb meteen aangegeven dat ik hier niet mee akkoord ga en dat dit eruit ziet als een gebit van Aliexpress.. Assistente zei letterlijk: " Dit ziet er niet uit" en stond versteld over hoe dit eruit zag.
Eigenaresse van de tandartsenpraktijk was er niet en morgen bellen ze mij terug maar lieve mensen.. sta ik in mijn recht ? Kan ik hier nog iets aan laten veranderen?
Heb echt sinds vrijdag een ontzettend naar gevoel hierover en verschrikkelijke angst dat dit zometeen in mijn mond moet..
Kort geleden heb ik het besluit genomen in overleg met tandarts om een volledige bovenprothese te nemen. Helaas brokkelde voornamelijk mijn kiezen af en had ik continu onstekingen. Op dit moment heb ik 8 ontstekingen in de bovenkaak..
Ik heb inmiddels "gehapt" en ben bij de kaakchirurg geweest. Afgelopen vrijdag was ik bij de tandarts waar ik mijn prothese kon zien.
En het huilen stond mij nader, de voortanden zijn even groot als die van mijn dochter ( 5jaar melktanden) en zijn ongeveer 60% kleiner dan mijn huidige voortanden..
Ik heb meteen aangegeven dat ik hier niet mee akkoord ga en dat dit eruit ziet als een gebit van Aliexpress.. Assistente zei letterlijk: " Dit ziet er niet uit" en stond versteld over hoe dit eruit zag.
Eigenaresse van de tandartsenpraktijk was er niet en morgen bellen ze mij terug maar lieve mensen.. sta ik in mijn recht ? Kan ik hier nog iets aan laten veranderen?
Heb echt sinds vrijdag een ontzettend naar gevoel hierover en verschrikkelijke angst dat dit zometeen in mijn mond moet..
Even voor de goede orde:…
Als antwoord op Even voor de goede orde:… door Tandarts_Richa…
Sorry! Helemaal vergeten te…
Nee deze worden 21 juni verwijderd.
Ik snap dat dit een noodprothese is maar ik ben mij echt rot geschrokken over de grootte van de voortanden. Als zelfs de assistente zegt: "dit ziet er echt niet uit"
Maar ik zou dus het wel van te voren nog kunnen laten aanpassen?
Heel erg bedankt voor uw antwoord.
Idd, u kunt het nu nog laten…
Ik heb in april 2021 zowel…
In het begin als je tanden In getrokken is het allemaal een beetje behelpen... Ik kon na een week of 2 weer een beetje normaal eten maar nu (ruim een jaar later) snijd ik nog steeds mijn brood en eet ik kleine hapjes. Op die manier gaat eten prima! Het is enorm wennen.... En ook echt even wennen aan zo een immediaatprothese... Ik kreeg na een week of 2/3 een zacht laagje erin en toen kon ik meteen goed eten. Na de rebasing even wennen zonder het laagje... Enkele weken later zat ik alweer volop aan de kleefpasta. Dat is eenmaal zo.
Zelf enorm blij dat ik dit heb gedaan, ook al was ik pas 34... Ik heb hele nare medicijnen geslikt en de tandarts kon niet op tegen de veranderingen in mijn mond. Ik had voordien slechts 1 X een gaatje gehad... Helaas is het zo gelopen. Is niet anders.
Nu lach ik volop en niemand ziet dat ik een prothese heb..... Krijg vaak complimenten over mijn gebit en ik laat ze lekker in de waan!!
Enne veel succes met de…
Het is mij 100% meegevallen!!!
Vroeger , en niet eens zo…