Gisteren zijn al mijn tanden en kiezen getrokken onder narcose en het kunstgebit is gelijk geplaatst. Het zit redelijk goed en heb gisteren alleen nog 3 zakjes bruis ibrufen van 600 mg moeten nemen. Wel heb ik aan 1 mondhoek hechtingen zitten binnenkant oplosbare en buitenkant 2 die volgende week verwijderd worden. Die nu irritant aanvoelen.
Slikken van echte pillen is lastig want door de buis van narcose is het gevoelig in mijn keel. En het gaat niet zo makkelijk met gebit grotere slikken. Dus dat moet ik nog uitvinden hoe ik dat moet doen.
Vandaag pas in de middag een ibrufen bruis 600 mg genomen. Maar heb heerlijk geslapen in de nacht. Als je al jaren zenuwpijn hebt dan is dit een verademing.
Ondertussen praat ik regelmatig en lees hardop uit wat boeken om te oefenen.
Morgen mag ik het gebit uit doen van de kaakchirurg dus ben benieuwd hoe dat dan is.
Ik merk wel voordelen op, geen kaakklemmen meer en ook wanhoopten gaat niet meer. Wel probeer ik met eten al te bijten op bv zachte rijst van rijstepap en groentes uit een soep.
Het ondergebit kan ik al met de tong zachtjes los krijgen als ik wil. Het boven gebit lijkt me een stuk lastiger. Ben benieuwd hoe dat morgen gaat. Ik heb in ieder geval momenteel geen kleefpasta nodig want het zit goed vast.
Ik eet waterijsjes en koel mijn wangen met coldpacks.
Wel ben ik van voornemens om het gebit niet uit te doen in de nacht tenzij echt nodig. Want het zit nu momenteel gewoon goed.
Wel ben ik erg blij ermee, de kleur, de tanden, het past gewoon. Ik voel me een ander mens. Ook doordat de zenuw pijn er niet meer is voel ik me al fijner in me vel zitten.
Natuurlijk zullen er nog moeilijke momenten komen en misschien wel pijn, maar tot nu toe ben ik blij dat het al zo meegevallen is. Of het is omdat ik dezelfde kaakchirurg heb gekozen waardoor ik met verstandskiezen trekken onder narcose ook weinig problemen had, of dat ik gewoon zo gelukkig ben zonder pijn geen idee, maar voor mij is dit al heel positief.
En dit wou ik wel graag delen zodat andere er misschien ook wat aan hebben. Want het hoeft niet alleen kommer en kwel te zijn.
Slikken van echte pillen is lastig want door de buis van narcose is het gevoelig in mijn keel. En het gaat niet zo makkelijk met gebit grotere slikken. Dus dat moet ik nog uitvinden hoe ik dat moet doen.
Vandaag pas in de middag een ibrufen bruis 600 mg genomen. Maar heb heerlijk geslapen in de nacht. Als je al jaren zenuwpijn hebt dan is dit een verademing.
Ondertussen praat ik regelmatig en lees hardop uit wat boeken om te oefenen.
Morgen mag ik het gebit uit doen van de kaakchirurg dus ben benieuwd hoe dat dan is.
Ik merk wel voordelen op, geen kaakklemmen meer en ook wanhoopten gaat niet meer. Wel probeer ik met eten al te bijten op bv zachte rijst van rijstepap en groentes uit een soep.
Het ondergebit kan ik al met de tong zachtjes los krijgen als ik wil. Het boven gebit lijkt me een stuk lastiger. Ben benieuwd hoe dat morgen gaat. Ik heb in ieder geval momenteel geen kleefpasta nodig want het zit goed vast.
Ik eet waterijsjes en koel mijn wangen met coldpacks.
Wel ben ik van voornemens om het gebit niet uit te doen in de nacht tenzij echt nodig. Want het zit nu momenteel gewoon goed.
Wel ben ik erg blij ermee, de kleur, de tanden, het past gewoon. Ik voel me een ander mens. Ook doordat de zenuw pijn er niet meer is voel ik me al fijner in me vel zitten.
Natuurlijk zullen er nog moeilijke momenten komen en misschien wel pijn, maar tot nu toe ben ik blij dat het al zo meegevallen is. Of het is omdat ik dezelfde kaakchirurg heb gekozen waardoor ik met verstandskiezen trekken onder narcose ook weinig problemen had, of dat ik gewoon zo gelukkig ben zonder pijn geen idee, maar voor mij is dit al heel positief.
En dit wou ik wel graag delen zodat andere er misschien ook wat aan hebben. Want het hoeft niet alleen kommer en kwel te zijn.
Blij dat hetr zo positief…
Het hoeft idd geen kommer en…
Het is vandaag dag 2 na…
Heb overdag het gebit weer in gehad en geoefend met praten en nu weer uit voor te slapen straks. De zwelling zit niet in het tandvlees (gelukkig maar anders zou ik gebit nooit meer terug erin krijgen) maar voornamelijk in mijn wangen en hoop dat die snel weg trekt want dat voelt vervelend.
Eten/slikken is zonder gebit wel makkelijker. Met kunstgebit lijkt het alsof ik niet meer goed kan slikken. Alsof het boven gebit het verhemelte te lang is ofzo.
Het verlies aan smaak door…
Smaak ben ik gelukkig niet…
Ook ben ik erachter gekomen dat zowel boven als onder het tandvlees gehecht is. Dus hoop dat dat ook snel geneest.
Voor de rest een beurs gevoel in de mond maar dat wijt ik aan het trekken.
Gebit inhouden lukt me gelukkig wel overdag. Heb nu veel last van speeksel. Waar ik normaal altijd een droge mond had, heb ik nu veel speeksel.
Welkom in de wereld v…
Nou ik heb vandaag al een…
Dinsdag naar de technieker en hopen dat die een stukje van dat bovengebit kan halen en dan kan ik weer goed slikken. (Hoop ik dan)
De grootste motivatie die een kunstgebit dragelijk voor mij maakt: Die stralende witte glimlach en geen zenuwpijn meer. Zenuwpijn vind ik erger dan deze last en pijn.
Ik hoop echt dat ik tegen Hemelvaart gewoon weer redelijk kan eten en slikken.
Ik help het je hopen. Maar…
14 dagen
Ik probeer wel te eten - lees kauwen - maar dat is gevoelig/pijnlijk met name in het ondergebit. Een zacht laagje word er pas in juli in gedaan. Tot die tijd moet ik het gewoon even uithouden.
Is er geen gel of iets wat je in het ondergebit kunt doen wat de pijn remt op de wonden als een soort demp laagje? Zodat kauwen wat minder pijnlijk word.
Ook merk ik dat ik regelmatig klem met het gebit. En dat doet ook pijn natuurlijk die druk. Daarvoor leg ik het gebit uit in de nacht.
Ik heb al frietjes geprobeerd en zelfs pizza. Wel moet alles in kleine stukjes en dan is het nog voorzichtig zijn met ene kant kauwen en andere kant met tong gebit op zijn plaats houden. Kauwen met 2 kanten tegelijk vind ik lastig.
Het lijkt ook alsof ik niets door gekauwd krijg. Alsof het gebit echt de scherpte mist van een gewoon gebit.
Wel ben ik nog altijd blij met het resultaat en de glimlach die het mij geeft. Vooral ook het leven zonder pijnstillers voor dat is al heel fijn. Nu hoef ik ze alleen in te nemen bij mijn andere aandoening en dat is fijn omdat ze dan wel beter werken.
Hoe is de gezegde...."wie…
Het gebit is weer aangepast…
Het kost tijd, geduld en wat bijwerken maar uiteindelijk komt er zicht op het normale eten.
Nu nog even wachten en dan komt er een laagje in en dan is het ook wat zachter voor de wonden/gaten/tandvlees die nog steeds aan het dicht gaan zijn.
Het voelt nu ook fijn in de mond aan alsof het gebit zijn plaats aan het vinden is. Van een vol gevoel in de mond voelt het nu alsof het erin past. Kan ook eindelijk mijn tong over de voortanden van het kunstgebit laten gaan.
Dus wel een tip voor andere dragers: bij problemen ga terug en laat het aanpassen! Dat kan al een hoop pijn en ongemak schelen! Zeker omdat ieder mond anders is en een andere vorm heeft.
Goede tip als laatste. Maar…
Maar dank voor de update,…
Blij met jouw verhaal
Dat gebeurt bij een KC onder…
Als antwoord op Het gebit is weer aangepast… door Helena90
Hoe is het nu met u? Mijn…
Als antwoord op Blij met jouw verhaal door Wilma buma
Blij met jouw verhaal
Jammer dat het zover gekomen…
Hoe jong bent u
Als antwoord op 14 dagen door Helena90
Bij mij is het nu 3 weken…
Als antwoord op 14 dagen door Helena90
Bij mij is het nu 3 weken…
Het moet langzaam beter gaan…
Als antwoord op Het moet langzaam beter gaan… door Tandarts_Richa…
Ik ben 59, en nee dat wilde…
Goede service. Jammer dat u…
Ik ervaar het gelukkig niet…
Vandaag voor het eerst weer brood gegeten, ging prima. Iedere dag stapje voorwaarts
Na 40 jaar en veel prothesen…
Als antwoord op Het gebit is weer aangepast… door Helena90
Ik ben zo benieuwd hoe het…
Waarschijnlijk met dezelfde…
Sommige mensen hebben…
Neen helaas . Maar daar is…
Als antwoord op Jammer dat het zover gekomen… door Tandarts_Richa…
Jammer dat het zover gekomen is
Als antwoord op Ik ben 59, en nee dat wilde… door netje59
Netje59
Onder zo lang mogelijk…
Als antwoord op Netje59 door Frankie
Frankie
Houdt ons op de hoogte svp.
Als antwoord op Frankie door netje59
Netje59
Als antwoord op Onder zo lang mogelijk… door Tandarts_Richa…
Onder zo lang mogelijk houden
Heel goed ...onder zo lang…
Als antwoord op Sommige mensen hebben… door netje59
Sommige mensen hebben de financiële middelen niet
Rebase
Als je ziet wat nu al kan en hoe het eruit ziet, hoe snel dat het al goed gaat. Ik ben er blij mee!!
Ik zeg niet dat het makkelijk was, maar met goede begeleiding in de tandkliniek, en een flinke portie doorzettings vermogen en positiviteit, heb ik alle vertrouwen in het verdere verloop
Voor en na foto
Als het is zoals ik denk dat…
Goed dat u doorzet, een…
U zult mij wel weer te…
Ik vind u een negatieve man…
En ik laat helemaal niets…
Blij dat ik niet in uw tandkliniek word geholpen!!
Ik zou ook in de spelregels…
Helaas door ervaring een…
Als antwoord op Als het is zoals ik denk dat… door Tandarts_Richa…
als je deze kleur tand zou…
Wij hebben een staal met…
Paginering