Hallo allemaal,
Door zware paradontitis en nalatigheid van mijn eigen tandarts vorige maand een second opinion aangevraagd bij een andere tandarts. Ik kreeg de mededeling dat alles er uit moet en werd doorgestuurd naar de kaakchirurg. Ook deze is van mening dat er niets meer aan te doen is en ik dus een kunstgebit moet. Op zich heb ik daar geen moeite mee omdat ik nu al maanden veel pijn heb, niet meer kan eten en ook m'n kaken kunnen niet meer wijd open. Wel kijk ik enorm op tegen de ingreep. Alles wordt in 1 x getrokken (ik heb al m'n tanden en kiezen nog, inclusief verstandskiezen). Dit gebeurt met lokale verdovingen en krijg dormicum 7,5 mg vantevoren. Ik vraag me af hoe zo'n ingreep zal gaan, mede omdat ik m'n mond niet goed meer open kan krijgen. Een lepel met een beetje kwark lukt nog net🙈.
Heeft iemand hier een soortgelijke ingreep gehad? Hoe ging dat? En wat zijn de ervaringen met dormicum?
Ik kan niet onder narcose want dan zou ik te lang moeten wachten...
Door zware paradontitis en nalatigheid van mijn eigen tandarts vorige maand een second opinion aangevraagd bij een andere tandarts. Ik kreeg de mededeling dat alles er uit moet en werd doorgestuurd naar de kaakchirurg. Ook deze is van mening dat er niets meer aan te doen is en ik dus een kunstgebit moet. Op zich heb ik daar geen moeite mee omdat ik nu al maanden veel pijn heb, niet meer kan eten en ook m'n kaken kunnen niet meer wijd open. Wel kijk ik enorm op tegen de ingreep. Alles wordt in 1 x getrokken (ik heb al m'n tanden en kiezen nog, inclusief verstandskiezen). Dit gebeurt met lokale verdovingen en krijg dormicum 7,5 mg vantevoren. Ik vraag me af hoe zo'n ingreep zal gaan, mede omdat ik m'n mond niet goed meer open kan krijgen. Een lepel met een beetje kwark lukt nog net🙈.
Heeft iemand hier een soortgelijke ingreep gehad? Hoe ging dat? En wat zijn de ervaringen met dormicum?
Ik kan niet onder narcose want dan zou ik te lang moeten wachten...
Meestal doe ik eerst in…
Uit nieuwsgierigheid:. Rookt…
Als antwoord op Meestal doe ik eerst in… door Tandarts_Richa…
Waarom meteen gelijk alles
Als antwoord op Uit nieuwsgierigheid:. Rookt… door Tandarts_Richa…
Wat betreft het verloop: ik…
Heel vervelend dat het zo…
Als antwoord op Heel vervelend dat het zo… door Tandarts_Richa…
Dat is dus het probleem. De…
Met alle respect voor de KC…
Bij mij is op 15 juni, onder…
s'nachts gebit uitlaten. Als…
Als antwoord op Bij mij is op 15 juni, onder… door netje59
Het blijft een behoorlijke…
Als antwoord op Met alle respect voor de KC… door Tandarts_Richa…
Ik vind u nogal…
Blij dat u met zoveel…
Hoi Wilma. Met mij gaat het…
Als antwoord op Hoi Wilma. Met mij gaat het… door netje59
Over 10 dagen wordt ik…
Sterkte.
Als antwoord op Over 10 dagen wordt ik… door Wilma buma
Komt goed
Dit wens je toch niemand toe…
Als antwoord op Komt goed door netje59
Dankjewel!
Wel fijn om te horen dat het nu een stuk beter gaat met je. Ik hou me daar dan ook maar aan vast. De eerste 2 weken schijnen de ergste te zijn maar aan de andere kant.... Wat is 2 weken als je al zo lang problemen hebt. ☺️
Sterkte. Veel cliënten…
Als antwoord op Dankjewel! door Wilma buma
Hoe is het Wilma? Hopelijk…
Dus het komt goed. Veel sterkte Wilma
Als antwoord op Sterkte. Veel cliënten… door Tandarts_Richa…
Ik vind u erg negatief. Het…
Als antwoord op Dit wens je toch niemand toe… door Tandarts_Richa…
Waarom niet? Ik wens…
En oefenen daarmee hoort erbij hoor. Dus gelukkig ben ik positiever dan u
U behoort gelukkig tot de…
Gelukkig ken ik alleen maar…
Voorkomen is beter dan…
Als antwoord op Hoe is het Wilma? Hopelijk… door netje59
Anderhalf week later
Als antwoord op Voorkomen is beter dan… door Tandarts_Richa…
Een beetje positiviteit
Ik schrik ervan dat het uw…
Als antwoord op Anderhalf week later door Wilma buma
Hoi Wilma, Tjeetje wat een…
Tjeetje wat een ingreep, gelukkig is het nu achter de rug. Op naar herstel! Ik hoop dat je onderkaak snel geneest en dat je de onder prothese ook snel in kunt. Je hebt zo gelijk over het behoud van eigen tanden , niet ten koste van je gezondheid. Gelukkig zijn de ontstekingen nu weg.
Soms heb je idd geen ander keus. Ik ben nog steeds blij met mijn beslissing. En ik zeg heus niet dat het traject makkelijk is, maar het valt zeker niet tegen. Na 9 weken kan ik nagenoeg alles weer eten. Praten gaat prima. En bovendien heb ik een stralend lach. Durf ik ook weer te lachen, zonder mijn hand voor mijn mond. En dat is alles waard. Veel succes Wilma met het traject. Laat nog eens horen hoe het gaat. Dat is het fijne van dit forum, elkaar evt tips geven, horen hoe het een ander vergaat zonder negatief oordeel. Daar hebben we immers niets aan
Veel succes meid!!
Jeetje 9 weken maar blij…