Hallo allen,
Eergisteren ben ik helaas gevallen, hierdoor is mijn rechter voortand los geraakt. Na een uur of 5 kon ik eindelijk terecht bij de spoedtandarts. Die heeft mijn tand teruggeduwd en heeft een spalk geplaatst. De dag erop heb ik foto’s gemaakt en de “koutest” gedaan. Op de foto’s was (nog) niets te zien en helaas voelde ik geen kou tijdens de test. Ik ben zo “gehecht” aan mijn tanden/lach en heb altijd goed mijn tanden verzorgt. Dat dit mij is overkomen vind ik heel erg en het voelt zelfs een beetje als rouw. Ik ben er de hele dag mee bezig. Ik ben bang dat mijn tand uiteindelijk afsterft/verkleurt etc. Wie kan mij hier meer informatie over geven? Is er kans dat mijn tand goed hersteld? Sterft mijn tand sowieso af en gaat het verkleuren? Zo ja, hoe snel gaat dat?Kan ik zelfs nog iets doen? Ik ben heel het internet inmiddels bij langs gegaan, maar wil ook graag via deze weg informatie inwinnen.
Alvast dank.
Eergisteren ben ik helaas gevallen, hierdoor is mijn rechter voortand los geraakt. Na een uur of 5 kon ik eindelijk terecht bij de spoedtandarts. Die heeft mijn tand teruggeduwd en heeft een spalk geplaatst. De dag erop heb ik foto’s gemaakt en de “koutest” gedaan. Op de foto’s was (nog) niets te zien en helaas voelde ik geen kou tijdens de test. Ik ben zo “gehecht” aan mijn tanden/lach en heb altijd goed mijn tanden verzorgt. Dat dit mij is overkomen vind ik heel erg en het voelt zelfs een beetje als rouw. Ik ben er de hele dag mee bezig. Ik ben bang dat mijn tand uiteindelijk afsterft/verkleurt etc. Wie kan mij hier meer informatie over geven? Is er kans dat mijn tand goed hersteld? Sterft mijn tand sowieso af en gaat het verkleuren? Zo ja, hoe snel gaat dat?Kan ik zelfs nog iets doen? Ik ben heel het internet inmiddels bij langs gegaan, maar wil ook graag via deze weg informatie inwinnen.
Alvast dank.
https://knmt.nl/sites…
Zo snel mogelijk melden bij…
Als antwoord op Zo snel mogelijk melden bij… door Tandarts_Richa…
Dank voor uw reactie. De…
De foto’s en kou test heb ik gedaan bij de collega van mijn tandarts (mijn eigen had geen tijd). De dag daarop kreeg in last van mijn andere tand, dus ben ik weer bij de tandarts geweest (een ander collega van mijn tandarts). Maar het viel me op dat de laatste tandarts heel positief was en aangaf dat m’n tand helemaal niet hoeft te verkleuren en misschien alles wel goed hersteld. Terwijl de eerste 2 tandartsen aangaven dat de kans heel groot is dat ik een WKB moet, m’n tand verkleurd etc etc.
Dus ik ben al bij de tandarts geweest, maar ben toch benieuwd of ik hier ook wat info kan inwinnen.
Het kan vriezen, het kan…
Als antwoord op Het kan vriezen, het kan… door Tandarts_Richa…
Bedankt voor uw reactie. De…
De tandarts gaf aan dat ik pas over 4 weken hoef langs te komen voor controle. Ik heb het gevoel dat dit te lang is, maar begrijp ook dat er wellicht toch niet veel te zien is als ik voor 4 weken al langskom. Vindt u ook dat 4 weken een prima aantal weken is?
Ik doe meestal 3 wkn. en een…
Ik heb het gelezen. Ik maak…
Ik maak een afspraak over 3 weken.
Dank u wel.
soms past het niet in de…
Als antwoord op soms past het niet in de… door Tandarts_Richa…
Ik heb een afspraak gemaakt,…
Dat kan normaal zijn…
Hartelijk dank voor uw…
Ik waardeer uw hulp.
Gr,
Houd ons op de hoogte svp.
Gisteren heb ik een afspraak…
De tandarts zei dat ik mij verder niet druk hoef te maken en over een half jaar weer op controle moet. Voor mijn gevoel is dit best lang.. maar misschien normaal?
Ik merk wel dat mijn tand met de dag steviger wordt.
Door de spanning ben ik vergeten te vragen of het mogelijk is dat ik over een halfjaar wel wat voel van de koude test? En of ik inmiddels al met de elektrische tandenborstel over de voortand mag of hier beter nog mee kan wachten?
Alvast dank.
Gr,
Als wij nu wisten wat over 6…
Losse tand
Als antwoord op Als wij nu wisten wat over 6… door Tandarts_Richa…
Volgens mijn tandarts kon de…
Ik vind zelf 6 maanden ook best lang, dus ik zal toch nog een afspraak maken over 3 maanden. Is het dan toch beter om dan aan te geven de spalk er dan uit te halen?
Als antwoord op Losse tand door Ortholimburg
Hartelijk dank voor jullie…
Als antwoord op Losse tand door Ortholimburg
Ik denk dat ik ook niet…
En tot slot wat is uw mening over de spalk?
Draait idd om uw hoofd maar…
Maar ik ben er niet bij.
Hoi allemaal, Vandaag ben…
Vandaag ben ik weer bij de tandarts geweest. De tandarts vond mijn gebit er goed uitzien, en heeft een foto van mijn voortand gemaakt. Deze vond hij er goed uit zien. De kou test was negatief, maar dat kon volgens hem in verband met de trauma. Verder zag hij geen afwijkingen, zoals verkleuring. Ook mijn spalk kon ik erin laten zitten.
Heeft iemand van jullie dit eerder gezien/meegemaakt? Dat een tand niet reageert op een kou test, maar verder er wel prima uitziet?
Alvast dank.
Heel vaak. Bijvoorbeeld als…
Als antwoord op Heel vaak. Bijvoorbeeld als… door Tandarts_Richa…
Bedankt voor uw reactie. Ik…
Ik heb het even opgezocht en als ik het goed heb is dus mijn zenuw dichtgegroeid ? / verkalking ?
Wat zijn de gevolgen? Bestaat de kans nog dat ik mijn tand verlies?
Als het dicht groeit hoeft…