Gisteren zijn al mijn tanden en kiezen getrokken onder narcose en het kunstgebit is gelijk geplaatst. Het zit redelijk goed en heb gisteren alleen nog 3 zakjes bruis ibrufen van 600 mg moeten nemen. Wel heb ik aan 1 mondhoek hechtingen zitten binnenkant oplosbare en buitenkant 2 die volgende week verwijderd worden. Die nu irritant aanvoelen.
Slikken van echte pillen is lastig want door de buis van narcose is het gevoelig in mijn keel. En het gaat niet zo makkelijk met gebit grotere slikken. Dus dat moet ik nog uitvinden hoe ik dat moet doen.
Vandaag pas in de middag een ibrufen bruis 600 mg genomen. Maar heb heerlijk geslapen in de nacht. Als je al jaren zenuwpijn hebt dan is dit een verademing.
Ondertussen praat ik regelmatig en lees hardop uit wat boeken om te oefenen.
Morgen mag ik het gebit uit doen van de kaakchirurg dus ben benieuwd hoe dat dan is.
Ik merk wel voordelen op, geen kaakklemmen meer en ook wanhoopten gaat niet meer. Wel probeer ik met eten al te bijten op bv zachte rijst van rijstepap en groentes uit een soep.
Het ondergebit kan ik al met de tong zachtjes los krijgen als ik wil. Het boven gebit lijkt me een stuk lastiger. Ben benieuwd hoe dat morgen gaat. Ik heb in ieder geval momenteel geen kleefpasta nodig want het zit goed vast.
Ik eet waterijsjes en koel mijn wangen met coldpacks.
Wel ben ik van voornemens om het gebit niet uit te doen in de nacht tenzij echt nodig. Want het zit nu momenteel gewoon goed.
Wel ben ik erg blij ermee, de kleur, de tanden, het past gewoon. Ik voel me een ander mens. Ook doordat de zenuw pijn er niet meer is voel ik me al fijner in me vel zitten.
Natuurlijk zullen er nog moeilijke momenten komen en misschien wel pijn, maar tot nu toe ben ik blij dat het al zo meegevallen is. Of het is omdat ik dezelfde kaakchirurg heb gekozen waardoor ik met verstandskiezen trekken onder narcose ook weinig problemen had, of dat ik gewoon zo gelukkig ben zonder pijn geen idee, maar voor mij is dit al heel positief.
En dit wou ik wel graag delen zodat andere er misschien ook wat aan hebben. Want het hoeft niet alleen kommer en kwel te zijn.
Slikken van echte pillen is lastig want door de buis van narcose is het gevoelig in mijn keel. En het gaat niet zo makkelijk met gebit grotere slikken. Dus dat moet ik nog uitvinden hoe ik dat moet doen.
Vandaag pas in de middag een ibrufen bruis 600 mg genomen. Maar heb heerlijk geslapen in de nacht. Als je al jaren zenuwpijn hebt dan is dit een verademing.
Ondertussen praat ik regelmatig en lees hardop uit wat boeken om te oefenen.
Morgen mag ik het gebit uit doen van de kaakchirurg dus ben benieuwd hoe dat dan is.
Ik merk wel voordelen op, geen kaakklemmen meer en ook wanhoopten gaat niet meer. Wel probeer ik met eten al te bijten op bv zachte rijst van rijstepap en groentes uit een soep.
Het ondergebit kan ik al met de tong zachtjes los krijgen als ik wil. Het boven gebit lijkt me een stuk lastiger. Ben benieuwd hoe dat morgen gaat. Ik heb in ieder geval momenteel geen kleefpasta nodig want het zit goed vast.
Ik eet waterijsjes en koel mijn wangen met coldpacks.
Wel ben ik van voornemens om het gebit niet uit te doen in de nacht tenzij echt nodig. Want het zit nu momenteel gewoon goed.
Wel ben ik erg blij ermee, de kleur, de tanden, het past gewoon. Ik voel me een ander mens. Ook doordat de zenuw pijn er niet meer is voel ik me al fijner in me vel zitten.
Natuurlijk zullen er nog moeilijke momenten komen en misschien wel pijn, maar tot nu toe ben ik blij dat het al zo meegevallen is. Of het is omdat ik dezelfde kaakchirurg heb gekozen waardoor ik met verstandskiezen trekken onder narcose ook weinig problemen had, of dat ik gewoon zo gelukkig ben zonder pijn geen idee, maar voor mij is dit al heel positief.
En dit wou ik wel graag delen zodat andere er misschien ook wat aan hebben. Want het hoeft niet alleen kommer en kwel te zijn.
Als antwoord op Ik zou ook in de spelregels… door netje59
Ik zou ook in de spelregels laten zetten
Nou hè... Ik ben juist zo blij met jou!!! Alles wordt steeds maar afgekraakt, zo krijgen de 'patiënten' waar het om draait maar weinig kans van spreken en ik ben bang dat zij zich op deze manier niet meer durven uiten.... Dat kan toch niet de bedoeling zijn.......Volgens mij neemt niemand een prothese voor de lol.
Als antwoord op Voor en na foto door netje59
Voor en na foto netje59
Als antwoord op Wij hebben een staal met… door Tandarts_Richa…
WC POT KLEUR??
Als antwoord op En ik laat helemaal niets… door netje59
Ik laat helemaal niets meer horen netje59
Als antwoord op als je deze kleur tand zou… door Koene Ridder
Koene ridder
U kunt wel het gebit…
Wat bedoelt u voor de lol…
Voor de lol
Ik snap het steun zoeken wel…
Lees het verhaal v Anne-76…
Als antwoord op Ik snap het steun zoeken wel… door Tandarts_Richa…
Tanden los
Vraag de X-foto waarmee de…
Ik krijg het bestand helaas…
Frankie dank voor de support…
Als antwoord op Frankie dank voor de support… door netje59
Vanuit mijn hart hoor,…
Ik begrijp echt niet uit jouw verhaal dat het allemaal rozengeur en manenschijn is, maar dat er toch echt een flinke portie doorzettingsvermogen nodig is.....💪💪Nogmaals ik vind het heel fijn dat je je ervaring deelt!!!
Hoe gaat het nu met je?
Als antwoord op Vanuit mijn hart hoor,… door Frankie
Heel goed
En tandarts Richard, je hoeft echt niet te reageren onder mijn post, ik weet hoe je er over denkt.
Frankie Ja ik had foto's…
Ja ik had foto's gedeeld van een noodgebit
Ik ben via prothesetechnieker gegaan 3 weken geleden tanden getrokken en noodgebit in blij met de vakmanschap van de prothesemaker het zit goed en herstel gaat voorspoedig met proberen, brood met korst lukt bijna alweer, kipfilet, gehakt, en banaan afbijten lukt weer.
elke dag merk ik dat het gemakkelijker word, en dat ik meer kan eten, knackebrot met kaas afbijten lukt nog niet
tandarts Richard reageerd inderdaad negatief meer dan 48 jaar terug toen ik nog kind was kwam ik er achter dat mijn ouders beide kunstgebit hadden doordat ze het een keer als grap uit deden, in al die jaren heb ik ze gewoon alles zien eten zonder belemmering dus ik denk dat het wel meevalt met een kunstgebit leven
Koene ridder, fijn om te…
Er zijn gelukkig meer…
Als antwoord op Voor en na foto door netje59
Wow... ziet er prachtig uit!…
Als antwoord op Er zijn gelukkig meer… door Tandarts_Richa…
De negatieve kanten wegen…
Maar ik ben zo blij dat ik geen pijn meer heb! Dat ik kan eten zonder de angst dat ik stik. Dat mijn adem weer fris ruikt. Voluit kan lachen met mijn witte (!) gebit. Ik voel me herboren.
By the way, een brug was bij mij niet mogelijk. En ik ga niet uitleggen waarom niet. Een klikgebit kan door de tijd wel. Yep, heb ik voor gespaard. Maar misschien laat ik het zo.
De negatieve kanten heb ik…
Hallo allemaal en fijn dat je er weer bij bent Netje!
Vanmiddag heb ik een afspraak staan om alles nog even te controleren. Door ziekte van de tandarts was de gehele behandeling een week verplaatst en uiteindelijk door een andere tandarts uitgevoerd.... Deze kreeg 1 hoektand niet verwijderd en ik hoop vandaag te horen wat het vervolgproces hiervan is (ook omdat de cyste hier in de buurt zit of zat) ik heb gisteren niet goed doorgevraagd want ik stond te tollen op mijn benen van de ingenomen oxazepam. (tegen de spanning op doktersrecept gekregen..... Misschien meteen een tip voor anderen, dit heeft me zo goed geholpen... Totaal geen angst meer, en ik was echt altijd heeeel bang) De hoektand is wel afgeslepen en de prothese is hier iets op aangepast. De prothese zit voor mijn gevoel nu wel een beetje scheef maar ik heb er alle vertrouwen in dat dit goed komt.........raar maar waar, ik vind het een heerlijk gevoel om met mijn tong langs mijn kiezen, tanden en verhemelteplaat te gaan... Zo glad en mooi, geen gaten deuken en bonken Die plaat leek me juist een ramp 🤭.............Dit is geen reclame om een gebit te nemen, ik heb het zelf al die tijd proberen tegen te houden maar zie het nu toch wel als een luxe. Ik besef dat het wellicht nog moeilijk zal worden met 'klapperen', eten enz......Wat een werk trouwens om de bruggen die ik links en rechts had te verwijderen, deze moesten eerst helemaal doorgeslepen worden.....
Als antwoord op Hallo allemaal en fijn dat je er weer bij bent Netje! door Frankie
Ps
DAG 3
Dat heb ik niet eerder…
Mooi
Als je wat last van pijnlijk tandvlees hebt, helpt spoelen met afgekoelde kamillethee ook heel goed.
Ik ben nu op vakantie, en heb echt van alles weer gegeten en gesnoept hahaha.
Succes Frankie met de prothese!
Doordat de kaak verder…
Als antwoord op Mooi door netje59
Eten,snoepen en kamille thee
Alweer een week geleden nu dat mijn prothese geplaatst is en inderdaad merk ik dat ik steeds meer kan en probeer te eten. Diverse stamppotjes zijn favoriet en dan met flink wat appelmoes en of mayonaise! Kaasflips (chips) zijn ook heel goed te doen... Deze smelten in de mond, duurt wat langer maar lekker hoor!....speculaas dopen in de koffie....
Ik zal de kamille-thee aanschaffen, komt vast nog van pas, bedankt voor de tip!!!
Als antwoord op Dat heb ik niet eerder… door Tandarts_Richa…
Drukplekken en olijfolie
Als antwoord op Dat heb ik niet eerder… door Tandarts_Richa…
Restand wortel
Als antwoord op Frankie Ja ik had foto's… door Koene Ridder
Koene ridder. Afbijten kipfilet, gehakt en banaan.
Frankie
Ik heb over 4 weken de 2de rebase gepland staan.
Jij succes as dinsdag.
M&m's dus hahaha
Oh daar maakt ie een heel…
Wat fijn te horen dat u het…
Netje59
M en m's
houdt ons svp op de hoogte …
Hallo allemaal , ik heb…
Pijn ontstaat meestal door…
Hoi mama-sita
Is de soft laag inmiddels…
Paginering