Mag ik vragen waarom dit onderwerp nog onvindbaar is op dit forum ?
Terwijl ik zelf al 4 jaar geleden deze techniek heb meegemaakt.
Al zijn er onderling verschillende interpretaties van de term én de werkwijze.
Juist dáárom zoek ik !
er zijn wel steeds meer maar nog steeds niet heel veel praktijken die ermee werken. De aanschaf is namelijk nogal kostbaar, terwijl er tegenover deze forse investering (koop je een heel knappe auto voor) geen hoger tarief staat voor de behandelingen waar hij gebruikt kan worden.
Beetje vreemd waar dit foor bv de behandelmicroscoop bij wortelkanaalbehandelingen wel het geval is.
Maar idd: wat is je vraag erover?
Voor m’n toekomstige gehele prothese ben ik digitaal gescand en heb niet hoeven happen. De scan ging goed, geen probleem. Alles beter, dan zoals ik lees en hoor in m’n omgeving, dan happen in de klei.
Aanstaande woensdag worden alle nog aanwezige elementen (24x) getrokken en krijg ik m’n prothese. Ik zal daarvan m’n bevinden melden.
Groetjes
Petra
Men vindt dat ik een redelijke prothese maak, collega's sturen de moeilijk te maken protheses naar mij. Hoewel het heel mooi is dat digitaal gescand kan worden, mis ik toch belangrijke informatie bij de scan prothese, bijvoorbeeld wangvulling gevormd door functionele beweging tijdens het happen. Om dat toch te krijgen moet de bestaande prothese gerelined/ dus gehapt worden, hoezo happen, is toch digitaal, neen dus.. Heb je nog tanden die getrokken moeten worden, dan krijg je een immediaat prothese. Wang vulling kan niet digitaal bepaald worden door functionele bewegingen zoals tijdens een normale (happen) afdruk ( dat kan trouwens ook niet bij een normaal happen immediaat prothese, vandaar dat ik vaak een tijd zonder tanden laat lopen na extractie om een veel comfortabele/beter passend produkt te kunnen maken. Logisch niemand wil zonder tanden lopen, het is een keuze).Let op de eerste 18 maanden slinkt de kaak het hardst. Vandaar dat ik zo lang mogelijk, liefst 18 maanden, wacht alvorens een definitief gebit te maken. Als je na zes maanden een definitief gebit neemt dan moet je eerder , happen, om de prothese weer passend te maken.
Misschien omdat de vraag nog…
er zijn wel steeds meer maar…
Beetje vreemd waar dit foor bv de behandelmicroscoop bij wortelkanaalbehandelingen wel het geval is.
Maar idd: wat is je vraag erover?
Voor m’n toekomstige gehele…
Aanstaande woensdag worden alle nog aanwezige elementen (24x) getrokken en krijg ik m’n prothese. Ik zal daarvan m’n bevinden melden.
Groetjes
Petra
Men vindt dat ik een…