In 2020 heb ik een onderkaak osteotomie gehad. Deze is 1 cm naar voren gezet. Om dit mogelijk te maken zijn er twee kiezen getrokken, anders was er geen ruimte achterin mijn mond werd mij verteld in het gesprek met de ortho & kaakchirurg. In 2021 ging de beugel eruit en stond alles goed op zijn plek. Echter binnen een week begonnen de ruimtes waar de kiezen getrokken waren flink te kieren en er ontstond ook een spleet tussen mijn voortanden. Ik heb toen meteen een nachtbeugel gekregen naast de spalkjes die er al zaten. Maar dat had weinig effect. Het leek of mijn gebit ( ik ben was 52 destijds ) weer naar zijn oude stand wilde. De open beet zou door tongpers komen alleen heb ik volgens de logopediste, die mij na de operatie begeleidde, geen tongpers en voor de operatie had ik ook geen open beet. Ik had enkel een overbeet van 0,8 mm. Ik ben toen opnieuw in de beugel gezet en het is nu 2023 en eindelijk staat alles weer goed. Echter ik zie weer een kier ontstaan ondanks de beugel die ik nog draag. Ik ben echt heel erg bang dat hetzelfde weer gaat gebeuren. Ik zit echt niet te wachten op een open beet. Ik vind ook dat mijn onderboog erg krap is in het front. Mijn tong heeft in de breedte weinig ruimte. Ik heb al eens het idee geopperd om daar waar mijn kiezen zijn getrokken implantaten te plaatsen. Dan staat alles weer strak naast elkaar en kunnen mijn tanden niet aan de wandel gaan, met alle gevolgen van dien. Maar mijn ortho zwijgt. Daarom zit er eigenlijk over te denken om een second opinion te nemen. Maar weet niet goed hoe ik dat het beste aan kan pakken. Deze zal dan röntgenfoto's moeten hebben en ik wil mijn ortho niet in een kwaad daglicht zetten.
U kunt altijd een second…
Bedankt voor uw antwoord. Ik…
Bespreek het met uw…