Hoi allemaal,
Ik ben Dennis, 43 jaar, aangenaam.
Ik probeer het even zo omdat ik pas over een paar weken bij de MH terechtkan.
Een paar maanden geleden brak een kies/vulling af, linksonder-achteraan. Kies was amper te repareren maar de tandarts heeft een soort opbouw met een hele hoop laagjes en dit kan jaren meegaan zei ze.
Nu merk ik de laatste tijd dat die kies stinkt als ik met mijn vinger erachter ga en een beetje druk. Het was meteen als zo dat het tandvlees ietsje over de laagste kant van haar creatieve opbouw heenkroop maar had er nooit last van. Dacht zelf dat die stank kan komen doordat er dan toch iets ontstoken is bij die rand. Of optie b, dat de giga-vulling toch niet helemaal goed zit. Maar heb geen pijn, niets.
Enfin, MH en tandarts zijn druk, duurt nog 4 weken. Als het idd het tandvlees probleem is, kan ik dat potentieel zelf verhelpen door spoelen met dat 0,2% spul en extra grondig en vaker poetsen rond die plek? Kan de geur dan weggaan, doordat het ontstoken stukje tandvlees geneest?
Ik ben Dennis, 43 jaar, aangenaam.
Ik probeer het even zo omdat ik pas over een paar weken bij de MH terechtkan.
Een paar maanden geleden brak een kies/vulling af, linksonder-achteraan. Kies was amper te repareren maar de tandarts heeft een soort opbouw met een hele hoop laagjes en dit kan jaren meegaan zei ze.
Nu merk ik de laatste tijd dat die kies stinkt als ik met mijn vinger erachter ga en een beetje druk. Het was meteen als zo dat het tandvlees ietsje over de laagste kant van haar creatieve opbouw heenkroop maar had er nooit last van. Dacht zelf dat die stank kan komen doordat er dan toch iets ontstoken is bij die rand. Of optie b, dat de giga-vulling toch niet helemaal goed zit. Maar heb geen pijn, niets.
Enfin, MH en tandarts zijn druk, duurt nog 4 weken. Als het idd het tandvlees probleem is, kan ik dat potentieel zelf verhelpen door spoelen met dat 0,2% spul en extra grondig en vaker poetsen rond die plek? Kan de geur dan weggaan, doordat het ontstoken stukje tandvlees geneest?
U kunt uw mondhygiëne…
Dank. Ik gebruik sinds drie…
Ik gebruik sinds drie dagen Chloorhexidine en poets bewuster en langer deze moeilijke bereikbare plek. De dominante vieze smaak is weg maar nu is het vooral als ik als het ware op die hoek zuig. Dan komt er kort een vieze smaak vrii die ook weer weggaat. Is er dan perse een gaatje of gat of zelfs open wortel of kan het tandvlees zijn dat nu juist opspeelt omdat ik ermee aan de slag ben?
Er is geen pijn overigens.
Goed reinigen. Waar niet…
Ok dank u. Ik doe mijn best…
Het zal pas herstellen als…
Inmiddels flink aan poetsen,…
Afspraak bij de MH is over drieënhalve week
ok ik lees dit al. Toch dank
Overigens is de vieze smaak…
Het duurt soms even voordat…
Dus het kan zijn dat het…
Dat kan ik zo niet zeggen…
Snap ik. Het is kunst soms…
Wacht tot het beoordeeld is …
Dank voor alle energie die u…
ontsteking onder drukkend
Das iig iets. Je kunt je wel…
Ik geef het een paar dagen, MH duurt drie weken, anders ga ik bellen voor evt een afspraak bij de TA zelf.
bij aan houdende klachten…