Goedenavond
Ik ben op zoek naar ervaringen van zowel artsen als patienten met all on 4/6. De topics die ik vind zijn meerdere jaren oud en ik neem aan dat de ontwikkelingen snel gaan.
- kan elke implantoloog dit?
- kan het idd het beste in 1 behandeling, trekken en implanteren?
- is er een idee van tevresenheids-succes percentages?
- ik snap dat kosten lastig zijn maar is er iets van een inschatting voor boven en onder samen? 15k? 30k? 45k?
Dank voor uw ervaringen
Ik ben op zoek naar ervaringen van zowel artsen als patienten met all on 4/6. De topics die ik vind zijn meerdere jaren oud en ik neem aan dat de ontwikkelingen snel gaan.
- kan elke implantoloog dit?
- kan het idd het beste in 1 behandeling, trekken en implanteren?
- is er een idee van tevresenheids-succes percentages?
- ik snap dat kosten lastig zijn maar is er iets van een inschatting voor boven en onder samen? 15k? 30k? 45k?
Dank voor uw ervaringen
Elk implantoloog kan…
Dank voor dit verhaal! Met…
Met verdelen in kleinere delen bedoelt u bv een brug links, een rechts en een deel voor de voortanden? Er zou geen reden zijn eerst een ‘ouderwets’ kunstgebit te nemen? Door direct te implanteren voorkom je botverlies?
Ik ‘overweeg’ het in die zin, dat ik wil weten hoe mijn back-up plan eruit kan zien. Ik heb al jaren ellende, vanaf jongs af aan slecht gebit. Momenteel 1 of 2 kronen, links en rechtsonder een implantaat. Verder veel vullingen en kiezen die de komende tijd van veel/grote vullingen naar kroon zouden moeten.
Ik zou het kunnen betalen ja maar natuurlijk liever niet. Ik zoek vooral geruststelling dat als het zover is, er een mooie oplossing beschikbaar is voor me. En dat ik het geld heb liggen is dan fijn.
Ik heb op zich een lieve tandarts en ze implanteert ook. Maar heb er niet echt een ‘hands on’ gevoel bij dat ze met een duidelijk plan van aanpak komt.
Evt nog tips voor mensen die dat kunnen in de regio Utrecht? Goed met angst, geduld, strategie en zoeken naar een goede en sterke oplossing?
Overigens is er idd veel…
Mogelijk voorkom je…
Dat is zeker optie 1 en…
Morgen eerst afspraak bij de MH in de huidige praktijk, kijken hoe de basis is. Ben al jaren bang, onzeker maar ga wel regelmatig maar het is meer dat er wat gerepareerd wordt dan echt pro-actief. Laatste controle in okt geen gaatjes, alleen een losse vulling opnieuw gevuld. Daarna per mail nog gevraag of ik geen paradontitis heb, vrees dat ik daar een fobie voor heb (ben vatbaar voor angsten) maar ze zei dat dit niet zo was en dat ze anders niet dit voorjaar een kies geimplanteerd had
Wat tussen de oren zit is…
Nou; zal maar netjes…
Ik had geen of weinig plaque, wat volgens haar wijst op dat ik nu goed zorg voor mijn tanden. Wel veel tandsteen, vooral ondertanden. En dat zou er dan voor zorgen dat ik last van bloedend tandvlees bleef houden, dat tandsteen is nu weg onder en ze zegt dat ik binnen een week ga merken dat het stopt met bloeden omdat ik nu overal zelf echt goed kan schoonmaken. Klinkt logisch?
Eind januari heeft ze pas weer tijd en dan de rest van het gebit. Er was hier en daar wel wat ontstoken maar alleen oppervlakkig. Ze vond de situatie geenszins extreem.
Nou dat had slechter gekund denk ik.
Een week vind ik heel…
Hoe lang blijven tanden en…
Va niet tot enkele weken…
Dank, u bent een topper. Kan…
langere tijd gebruiken…
Helder - dank weer. Maar is…
Perio-Aid heeft ook de…
Dank. Het is nog niet…
Jammer dat u het "beulswerk"…
Ik bedoel het niet vervelend…
Daar hebben veel mensen…
Weekje verder nu. Heb het…
Helaas niet altijd.
Maar goed, als ik het zou…
Wij voelen de beweeglijkheid…
Thanks. Maar dat is dus mijn…
Als ik aanleiding heb laat…
Ik gebruik die Perio Aid…
Nan het zijn dat u nu met…
Zeker. Al vanaf kinds af aan…
Overigens blijft mijn andere uitdaging de achterste kies linksboven. Zwaar opgebouwd door de TA. Tandvlees ligt er wat overheen, door dat de kies aan de binnenkant laag is. Maar goed, kan pas eind jan weer bij de MH terecht. De intense vieze rotsmaak die er eerst afkwam is weg maar als ik met mijn vinger eroverheem wrijf is die geur er soms nog wel. Ik vraag de MH volgende keer dus eind kan dat stuk te doen.
Overigens heeft de TA in oktober foto’s gemaakr van bovengebit links en rechts met zo’n plastic schildje waar ik op moet bijten en dan loopt ze de kamer uit. Als die bewuste kies linksachter diepe problemen had of issies bij bot of losstaan, dan had ze dat gezien op die foto normaal?
Bot niveau is op een x- foto…
Ja deze achterste brak diep…
Maar daar zit nu dus een tandvleesissue, waar onsteking zit. Maar op die x10/16 x10/26 in oktober zou ze iig gezien hebben als er botafbraak was? En botverlies gebeurt normaal niet zo even tussen okt en dec?
Ik doe mijn best qua onderhoud en verzorging - financien zal niet het issue zijn, hooguit angst.
Tandvlees dat over die lage,…
Botverlies kan heel snel…
Tandarts is pas 2 januari…
Het heeft nooit zin ergens…
Wel als je, zoals u merkt,…
Dat zou zo maar kunnen. Ik…
Hulp gehad. Ging lang goed…
Kan ook met de tanden. Hulp…
Moet ik het onstoken en…
Gewoon eten, poetsen , ragen…
Nou ik heb toch maar even de…
Stelt een spoedarts alleen diagnose of zou deze bv de boel kunnen schoonmaken of zelfs de kies kunnen trekken?
Nou, een onsteking helemaal…
Hij zag op de foto en passant wel dat er een kroon aan die kant die op een schroefje staat (zag hij niet vaak volgens mij) lekt en dat daar potentieel ook een ontsteking onder kan komen die de boel afbreekt maar dat was nu nog helemaal hard op de foto.
Ook nergens aan die kant problemen met wortelpunten. Was goed solide op de foto bij de punten.
Ik weet niet of dit echt de…
Spoed tandarts zorgt dat u…
Klopt, hij stuurt de foto’s…
Klopt het dat een pocket dieper (pseudo) wordt gemeten door dik tandvlees?
Complimenten overigens voor de man, die dienst draaide omdat het zhuis stampvol zat.
Pseudo, dus ja. Een…
Ik vraag me af waarom hij zo…
Waarschijnlijk jonge…
Haha. Nou, een stuk jonger…
Je zag dus zeg maar een klein knikje waar de kroon op de schroef staat. Kan er dan normaal een nieuwe/zelfde kroon op? Moet er een nieuw pootje in de wortel/opbouw?
lees hierboven
Ik kan over drie dagen…
Assistente riep toen we bijna ophingen, ‘spoel je wel’? Dit ivm het ontstokken, dikke tandvlees linksboven. Kan ik beter spoelen met waterspofperoxide of beter met Perio-aid voor dik en geirriteerd tandvlees?
Paginering