Vandaag is tijdens het eten een deel van mijn kies afgebroken rechtsachter. Ik heb vrij veel vullingen wegens een zwak gebit dus ik vermoed dat niet de kies is afgebroken, maar het gebied dat gevuld is. Het is ongeveer 1/5e van de kies (1 punt is weg). Daaronder zit wat bruine en zwarte aanslag, het lijkt alsof er een stompje achter is gebleven met wat aanslag. Het lijkt alsof er een gaatje is ontstaan onder / langs de vulling waardoor deze is gaan loslaten en vandaag was de druppel. Kan dit?
Ik heb geen pijn, hoogstens kleine reactie op warmte en koud zoals een normaal gaatje, eten gaat goed, poetsen alleen tandvlees gevoelig. Maar niet de kies zelf. Contact gehad met de spoedpraktijk, zij geven aan dat zolang het niet zeer doet of ontstekingsverschijnselen vertoont het kan wachten tot mijn tandarts terug is 2 januari.
Ik heb ze te geloven maar ik ben er onrustig door, het ziet er heftiger uit dan dat het is, als er zenuw bloot zou liggen had ik allang nu veel meer pijn moeten hebben lijkt me. Ik houd het op advies van de spoedpraktijk extra goed schoon met poetsen en spoelen met chloorhexidine.
Wat denken jullie?
Ik heb geen pijn, hoogstens kleine reactie op warmte en koud zoals een normaal gaatje, eten gaat goed, poetsen alleen tandvlees gevoelig. Maar niet de kies zelf. Contact gehad met de spoedpraktijk, zij geven aan dat zolang het niet zeer doet of ontstekingsverschijnselen vertoont het kan wachten tot mijn tandarts terug is 2 januari.
Ik heb ze te geloven maar ik ben er onrustig door, het ziet er heftiger uit dan dat het is, als er zenuw bloot zou liggen had ik allang nu veel meer pijn moeten hebben lijkt me. Ik houd het op advies van de spoedpraktijk extra goed schoon met poetsen en spoelen met chloorhexidine.
Wat denken jullie?
Toevoeging: toen het harde…
In principe kan zo iets…
Als antwoord op In principe kan zo iets… door Tandarts_Richa…
Goed om te horen dat zoiets…
Wat betreft de bruine aanslag, de spoedpraktijk gaf aan dat als er idd een nieuw gaatje onder gezeten heeft dat ervoor kan zorgen dat het onder de vulling bruin wordt van cariës en bacteriën. Ik vroeg mij zelf af of de kies niet rot zou zijn, maar dan zou het zwarter moeten zijn gaven zij aan, zeker gezien de andere delen van de kies er wel normaal uit zien. Kunt u zich daarin vinden?
Goed om toch te weten, tegen…
De eerste gedachte nadat ik…
Als antwoord op De eerste gedachte nadat ik… door Tandarts_Richa…
Ik had deze gedachte zelf…
Zo is het niet te zien of de…
Als antwoord op Zo is het niet te zien of de… door Tandarts_Richa…
Oké, duidelijk. Wat zeg je…
Als de zenuw nog leeft zou u…
Als antwoord op Als de zenuw nog leeft zou u… door Tandarts_Richa…
Ik voel inderdaad nog wat…
In ieder geval bedankt voor de geruststelling en de info, ik hoop dat het deze week goed blijft en dat de tandarts het daarna kan herstellen. Fijn om wat ruggespraak van iemand te hebben uit het vak zo tijdens de kerst.
Risico is er altijd als er…