Hoi,
Rechtsonder heb ik een drietal implantaten die met twee schroeven vastzitten. Ik heb deze sinds 2018. Sinds een paar weten heb ik last van het achterste implantaat: het lijkt wat gevoelig en met name als ik op iets hards/harders bijt dan doet dit pijn. Een paar weken geleden ook bij de tandarts geweest en gisteren weer. Ze hebben beide keren foto's gemaakt maar zien niets vreemds. Ook het tandvlees ziet er goed uit en bloedt ook niet bij het schoonmaken met een rager. De tandarts kan eigenlijk dus niets vinden en geeft aan dat ik wellicht 's nachts te veel klem waardoor er een overbelasting is. Knarsen doe ik niet. Advies is nu om een bitje/beetbeschermingsplaat te nemen om zo de belasting beperkt te houden. Iemand ervaring met de issues die ik heb of opmerking in het algemeen?
Rechtsonder heb ik een drietal implantaten die met twee schroeven vastzitten. Ik heb deze sinds 2018. Sinds een paar weten heb ik last van het achterste implantaat: het lijkt wat gevoelig en met name als ik op iets hards/harders bijt dan doet dit pijn. Een paar weken geleden ook bij de tandarts geweest en gisteren weer. Ze hebben beide keren foto's gemaakt maar zien niets vreemds. Ook het tandvlees ziet er goed uit en bloedt ook niet bij het schoonmaken met een rager. De tandarts kan eigenlijk dus niets vinden en geeft aan dat ik wellicht 's nachts te veel klem waardoor er een overbelasting is. Knarsen doe ik niet. Advies is nu om een bitje/beetbeschermingsplaat te nemen om zo de belasting beperkt te houden. Iemand ervaring met de issues die ik heb of opmerking in het algemeen?
Knarsen merk je zelf niet…
Als antwoord op Knarsen merk je zelf niet… door Tandarts_Richa…
Antwoord voor tandarts Richard
Ik neem aan dat occlusie …
Als antwoord op Ik neem aan dat occlusie … door Tandarts_Richa…
Antwoord voor tandarts Richard
dan even afwachten of het…
Als antwoord op dan even afwachten of het… door Tandarts_Richa…
Bedankt voor je reactie
succes...laat ons weten hoe…
Benieuwd hoe dit is afgelopen
Helaas vaak geen vervolg…
Bedankt voor het snelle…
Als iets loszit in het implantaat/abutment kan dit ook klachten geven? Het voelt niet los als ik eraan zit of mee kauw.
Het is een soort zwaar gevoel. Geen pijn maar wel vervelend en aanwezig.
Op dit moment wel veel spanning in kaak mede door angst dat er iets mis is met implantaat.
Laat het goed nakijken
Ik ben inmiddels 2x langs…
Testje met bijten gevoelig…