Na tien jaar geen last te hebben gehad kreeg ik zomaar ineens pijn aan mijn tanden op drie plekken tegelijk. Op naar de tandarts. Volledige radiografie gemaakt. Nu heb ik op een pijnlijke plek (achter rechtsboven) een brug van cerec (nog heel gevoelig maar komt ongetwijfeld goed, volledig pijnloos aangebracht) en volgende week krijg ik linksachter een kroon. Daar had ik pijn, alhoewel pijn niet het goede woord is, meer een vervelende druk maar soms toch te erg zodat ik toch een pijnstiller nam. In die kies heeft een wortelbehandeling plaatsgevonden, twintig jaar geleden en de tandarts zei dat het er nog goed uitziet maar een nieuwe kroon is geen luxe want de kroon bedekt het tandbeen niet. Ga ik volgende week laten doen. Maar op de derde plek, een na laatste linksonder blijft de pijn voort duren. Zowel de Spaanse tandarts (ik woon in spanje) als de Duitse tandarts waar ik naartoe ging voor een second opinion, maakten een foto en zeiden: er is niks te zien, de wortels zijn goed en levend. De kies staat wel schuin en drukt een beetje tegen een andere kies aan. De pijn komt en gaat. Geen koude of warmte pijn maar kiespijn. Duurt een paar minuten en verdwijnt dan weer. De Duitse tandarts zei: ‘Ik kan het alleen zeker weten als ik de vulling er uit boor maar dat is een beetje onzin. Gewoon afwachten. De Spaanse tandarts heeft er wat van afgeslepen vanwege druk met de bovenste kiezen. Er zat inderdaad veel vulling in, dat vond de Duitse tandarts ook. Ik ben geen tandenklemmer. Ik wacht het af maar wat zou het kunnen zijn? Ik lijk wel een speekselsteen te hebben in beide wangen op precies dezelfde plek. Moet ik naar de kaakchirurg of gewoon afwachten?
Hoe bedoelt u "Ik lijk wel…
verstopte speekselklier
Als u eet ..indien het…
Pijn bij eten
ik wacht af
Röntgen
De laatste kies linksonder …
Zou overigens zonder een…
Inderdaad is de verstandkies…
levende wortels zijn getest…
Het lijkt of de 6 verwijderd…
38 of 37
het is idd de 37..
Godallemachtig,
Neen die curve herstelt niet…
verstandskies getrokken
wortel verstandskies
Dat betekent dat ik mogelijk…
Kloppende aders
Kloppen gaat niet weg
Dat kan, staat los v elkaar,…
antibiotica en een spuit in de wond (was niet pijnlijk)
Wacht af... Geen zin om v…
Kloppen op zelfde plek nog niet weg
aders onder kaak
Zenuw banen lopen samen met…
Vervolg WKB en trekken verstandskies
Foto met WKB en zonder verstandskies
U bedoelt wkb 37.Ik zie een …
vervolg WKB 37 en trekken 38 verstandskies
Advies heb ik u al gegeven…
scheve pijler oude brug
Met deze foto is niet te…
WKB Check
Op foto ziet het netjes uit…
Pijn door caries onder achterste kroon van brug?
Voor advies omtrent een…
Als antwoord op Voor advies omtrent een… door Tandarts_Richa…
Veel dank!
laat ons weten hoe het…
Update
Voorwaarts maar weer, ik heb goede hoop dat er een einde is gekomen aan deze ongelofelijk ellende. Mijn vorige tandarts was van de school dat je pas boort en behandelt als het echt moet. Ik was heel tevreden met hem (nu met pensioen) maar misschien is hier en daar toch wat achterstallig onderhoud - en de leeftijd, ik ben 62 - toch de reden dat ik in één keer op vier plekken tegelijk verging van de pijn. Eind goed al goed, dankzij mijn nieuwe Spaanse tandarts en uw advies, tandarts Richard, bij tegenvallers doe ik weer verslag. Laten we hopen dat dat niet hoeft..
Bedankt vvor de update,…
oude brug
Of moet de hele brug eruit en een nieuwe? Hij is 25 jaar oud. Ik wil geen implantaten. Zijn er meerdere oplossingen? Ik wil dat graag weten voordat ik met mijn tandarts ga praten. Hartelijk dank voor uw aandacht
De pin lijkt , op de foto, …
Kijk, wat een snelle reactie…
Als uw tandarts niets kan…