Hi beste lezers,
Sinds nu 2 maanden kamp ik met enorme verschrikkelijke oorpijn rechts. De pijn is niet vol te houden soms en ik lig op de grond van de pijn, 24/7 pijn, meerdere dagen van de pijn valt het niet vol te houden. Drukkend gevoel, pijnscheuten in mijn oor en geluid weg.
Ik ben al bij 3 verschillende KNO geweest. Zagen geen afwijkingen aan het oor en geen ontstekingen. Dus kreeg ik de diagnose TMD/J.
Ik ben nu meerdere keren bij de fysio geweest / manueel therapeut. Maar geen resultaat, de pijn is heel heftig, De fysio heeft me vandaag terug gestuurd naar de HA. Vond het ook een slechte fysio (bij deze, stichting SBT in Amsterdam, het was geen ervaring bij jullie). Ik heb ook al dry needling geprobeerd tot 2 keer toe. Ook geen verandering.
Ik heb hieronder een foto gedeeld van mijn gebit. Ik heb een 3 tal vragen?
1.) zien jullie afwijkingen aan mijn kaakgewricht op deze foto?
2.) Als ik een anti depressiva/slaaptablet neem, zijn mijn klachten tijdelijk helemaal weg. Volgens mij hebben deze medicijnen een spierontspannende werking. Kan ik van hieruit de aanname doen dat het een spier probleem is?
3.) Waaruit bestaat een goede TMD behandeling en wie zijn goede behandelaren in de regio Amsterdam?
Sorry voor het onsamenhangende verhaal, mn focus is matig de afgelopen periode.
Alvast bedankt voor iedereen die wil reageren.
Sinds nu 2 maanden kamp ik met enorme verschrikkelijke oorpijn rechts. De pijn is niet vol te houden soms en ik lig op de grond van de pijn, 24/7 pijn, meerdere dagen van de pijn valt het niet vol te houden. Drukkend gevoel, pijnscheuten in mijn oor en geluid weg.
Ik ben al bij 3 verschillende KNO geweest. Zagen geen afwijkingen aan het oor en geen ontstekingen. Dus kreeg ik de diagnose TMD/J.
Ik ben nu meerdere keren bij de fysio geweest / manueel therapeut. Maar geen resultaat, de pijn is heel heftig, De fysio heeft me vandaag terug gestuurd naar de HA. Vond het ook een slechte fysio (bij deze, stichting SBT in Amsterdam, het was geen ervaring bij jullie). Ik heb ook al dry needling geprobeerd tot 2 keer toe. Ook geen verandering.
Ik heb hieronder een foto gedeeld van mijn gebit. Ik heb een 3 tal vragen?
1.) zien jullie afwijkingen aan mijn kaakgewricht op deze foto?
2.) Als ik een anti depressiva/slaaptablet neem, zijn mijn klachten tijdelijk helemaal weg. Volgens mij hebben deze medicijnen een spierontspannende werking. Kan ik van hieruit de aanname doen dat het een spier probleem is?
3.) Waaruit bestaat een goede TMD behandeling en wie zijn goede behandelaren in de regio Amsterdam?
Sorry voor het onsamenhangende verhaal, mn focus is matig de afgelopen periode.
Alvast bedankt voor iedereen die wil reageren.
bij deze de foto, uploaden…
Zoooo. goeden morgen. Genoeg…
Hoi Richard, Bedankt voor…
Bedankt voor je snelle reactie.
Het was inderdaad 7 jaar geleden. Trauma voor de tandarts opgelopen na mislukte WKB.
- hoe kan ik erachter komen of het uitstralende pijn is van een ontsteking van mijn kiezen?
- KNO heeft me doorverwezen naar de Kaakfysio zonder succes?
- financiën zijn het probleem niet, de pijn wel.
Wat zou jij adviseren in deze? Ik wil eerst wat meer rust in mijn kaak voordat ik me laat behandelen aan meerdere kiezen.
Zou een splint een spier oplossing kunnen zijn? Of beschermt dat alleen de tanden?
Hoe kijk jij aan tegen mijn aanname dat het een spier probleem is, omdat indien ik anti depressieve neem, de pijn weg is?
Een Splint ontlast de…
Neem de tijd voor de…
kans dat het uitstralende…
Alles zit aan elkaar vast, en zeker in dit geval is het gewoon nodig de tandarts in te schakelen.
idd goede zoeken. Beeld van de pijn zoals je neerzet wijst meer er op dat dat gerelateerd is aan de slechte staat van het gebit dan aan kaakgewricht.
Als antwoord op kans dat het uitstralende… door vV
Mag ik vragen waarom je…
Het gaat om oorpijn, vol gevoel
Omdat aan de rechterkant…