Ik ga elk half jaar naar de tandarts en had jaren geen last, maar nu sinds een maand kreeg ik zo nu en dan last van een vaag drukkend en dof gevoel in de rechterkaak. de kies 17 boven die 8 jaar geleden een wk behandeling bij de endodontoloog heeft gehad werd erg gevoelig . deze kies is destijds bij de tandarts geperforeerd en gerepareerd met mta bij de endodontoloog. maar ook de grote kiezen 46/ 47 in de onderkaak zijn gevoelig. de 46 is niet ontzenuwd maar de 47 wel. ik ben terug naar de tandarts gegaan en op foto's is niets te zien. ook is er getikt op de boven kies en dit deed geen pijn. ze denken aan een bijholte ontsteking. het duurt nu echter wel erg lang voor dit over gaat. de klachten zijn ook best vreemd. ik kon weken geleden niet kauwen op rechts en nu gaat dit weer wat beter. als ik in bed ga liggen dan gaat het gevoel over maar zodra ik het bed uitkom en recht sta dan begint het weer. het lijkt wel of dit met druk te maken heeft? ook verschilt de last per dag. als ik goed geslapen heb dan heb ik er ook minder last van. bij stress en slaapgebrek meer pijn. ook bij veel praten meer last en druk erop zetten met fysieke activiteiten. ik sukkel dus voort en heb niet het idee of gevoel dat dit vanzelf overgaat en denk zelf dat de klachten uit mijn gebit komen. ik vermoed misschien de perforatie plek dat daar een ontsteking zit. op de foto is de perforatie niet te zien. maar er zit wel een diepe pocket .hoe ga ik daarvan mijn tandarts overtuigen? volgens mijn tandarts zit de diepe pocket daar omdat de kies scheef gegroeid is omdat de 16 ervantussen is.
Als de pocket zeer lokaal op…
Ik draag al jaren lang elke…
soms wel.......
inmiddels een week verder en…
Ik heb trouwens ook een…
Ik doe pas iets als ik zeker…
Ik kom vaak ook meerdere…
Goed afgesloten perforatie…
Ga het zeker nog eens…
Misschien dus toch de…
Ik ben nog steeds wel…
Misschien toch een…
U bedoeld weerpijn? en ik…
Cone beam kan maar gewoon…
Nou vandaag is het dus weer…