Schilfer voortand lat telkens los

Author:
colet
Posted:
di, 06/11/2024 - 23:42
Een jaar of 15, 20 geleden is er een schilfer van mijn bovenste voor- snijtand afgekomen. Dit is destijds vakkundig gerepareerd met composiet en dat bleef telkens een jaar of 3 zitten- soms wat langer. Dan liet de schilfer los, en werd t weer voor n paar jaar gerepareerd.

Maar sinds oktober gebeurt dit door een nieuwe, jonge assistent - en hield t de eerste x krap een maand, daarna anderhalve maand en vervolgens een paar maanden. 2 x was ik me ervan bewust dat dit gebeurde tijdens nagelbijten. Maar daarna ben ik daar echt heel bewust mee gestopt, want ik wilde dat risico niet meer nemen.

Zojuist vloog de splinter er weer af terwijl ik gedachteloos een melatoninepilletje (zo'n kleintje) fijn wilde malen met mijn voortanden...

Ik heb t idee dat deze assistent /mondhygienist niet erg zorgvuldig werkt - ook omdat deze bv de mededeling dat ik geen fluor wil in mijn dossier totaal niet had meegekregen tijdens een andere behandeling - geen overleg zoals anderen doen, voor ik t wist zat de lak er al op.

Trijfel ik terecht aan diens zorgvuldigheid? Of is het normaal dat zo'n flinter na al die jaren & meerdere keren vervangen, niet meer goed hecht?

En zijn er evt nog andere opties? Want ik begin t wel heel irritant te vinden om zó kort achter elkaar steeds weer met zo'n lelijke voortand te lopen. Om de 3 jaar vond ik prima, maar 4-5 x per jaar vind ik echt niet ok...

Dank alvast voor t meedenken!