Witte streep op voortand

Author:
kirstenanne123
Posted:
wo, 07/03/2024 - 01:49
Dag iedereen

Ik hoop dat dit bericht op de juiste plaats staat, maar ik heb een paar vraagjes.

Ik ben vorige week naar de tandarts gegaan, ze heeft een lange reiniging uitgevoerd (er was geen gingivitis of parodontitis) ter preventie. Sindsdien zit ik met ‘zwarte driehoekjes’ op bepaalde plaatsen en met tandvlees dat nog vrij beschadigd is van het reinigen (aan de achterkant). Mijn tandarts zei dat die driehoekjes gingen verdwijnen op het moment dat mijn tandvlees genezen is van de reiniging. Online lees ik wel andere zaken. Klopt dit? En hoelang zou dit ongeveer duren?
(Zie foto met die black triangle van 2 mm ongeveer)

Een tweede vraagje: gisteren zag ik plots een wittere streep op mijn voortand. Als ik met licht schijn langs achter zie ik dat deze donkerder is. Wat zou dit kunnen zijn? Een gaatje lijkt me heel sterk, want het is zeker 5 mm in de lengte en je ziet het eigenlijk niet op de foto. Enkel met blote oog, lichtinval en licht achter de tand. Wat zou dat kunnen zijn?

Zie foto om ongeveer de positie te zien, maar op de foto zie je het niet echt.

Alvast bedankt!

Groetjes
Attach
Tandarts_Richa…

Als uw tandvlees ontstoken is dan is het opgezet. Bij goed reinigen zou uw tandvlees dus minder ontstoken minder dik kunnen worden, dus het lijkt of het terug trekt. Er ontstaan ruimtes, "black Triangles". Schade is al eerder ontstaan niet door het reinigen.
Een tand heeft verschillende structuren,kleuren, mogelijk ziet u een scheidinglijn. Dat kan geen kwaad.
wo, 07/03/2024 - 22:38 Permalink