Afgelopen dinsdag was het mijn beurt. Mijn onderverstandskies aan de rechterkant moest getrokken worden. Ik had al de meest verschrikkelijke verhalen gehoord over napijn, ontstekingen en ga zo maar door. Bij mij viel het dus reuze mee. Mijn tandarts had een week ervoor een foto van mijn gebit gemaakt en had gezien dat de wortels van mijn verstandskiezen recht waren. Dat betekende niet veel problemen zei hij. Ik had er toch weinig vertrouwen in. Eindelijk was het zover. Na eerst goed verdoofd te worden, mocht ik weer plaatsnemen in de tandartsstoel. Hij maakte de verstandskies een beetje los om hem vervolgens eruit te kunnen trekken. Al met al heeft het zo'n 30 seconden geduurd. Dat viel dus mee. Het heeft wel een tijdje gebloed, maar die napijn die ik verwacht had, kwam niet en is nooit meer gekomen. Het gat is bijna dicht en over 2 weken mag de tweede eruit. Ik zie er dus niet meer tegenop. Zo zie je maar weer dat het niet altijd vreselijk is, maar dat het ook heel erg kan meevallen.
perfect dat het zo goed is gegaan. dat geeft de burger moed! sterkte de volgende keer
Wat fijn om zo'n goede ervaring op het forum te zetten ik ben volgende week maandag 7 april om 8.30 aan de beurt ook mijn rechter verstandskies beneden en ik ben dus echt bang ik hoop dat het bij mij ook zo vlug gaat en dat ik weer om 9.00 buiten ben en ik hoop ook zo dat ik geen napijn zal hebben maar ik ben al blij dat ik jou bericht heb gelezen dat neemt al een stukje angst weg BEDANKT !!!
Groetjes anouska
Dinsdag 8 april 13.30 ben ik aan de beurt verstandskies links onder moet eruit, ik ben zoooo bang. Heb het 2 jaar uitgesteld, maar voordat het gaat ontsteken want hij ligt schuin toch maar besluiten m te laten verwijderen en op aandringen van mn tandarts. Ik ben zooo bang
Ik had graag gehoord hoe het gegaan is.
Groetjes Maurice.
Als antwoord op door Maurice
Gister heb ik ook 2
4 verstandskiezen eruit EN IK WAS ZO BANG!
Mijn verhaal als volgt; ik heb jaren gezeten met pijn aan me verstandskiezen tijdens de doorgroei, ik heb momenten gehad dat ze afbraken, dat op een gegeven moment 2 van de 4 zelfs voor de helft verdwenen was, je kan wel begrijpen dat ik echt bang was om naar de kaakchirurg te gaan om dit te fixen en mezelf van de pijn te verlossen.
Bij mij kwamen ze alle 4 door en alle 4 recht, ik had maanden maaaaanden lang last, kon moeilijk eten, al met al een drama.
Maar BANG DAT IK WAS!
Mij werd al die tijd verteld ja onder narcose ken niet, wordt niet vergoed is hartstikke duur blablabla.
Hierdoor hield ik het dus jaren vol en deed ik er niks mee, tot ik was verhuisd en mijn nieuwe tandarts zei van hey, dit zit gewoon in je basis verzekering inbegrepen. Als jij bang bent om iets noodzakelijks te doen dan vergoeden zij het, dus ik dacht echt van ho even, waarom wist ik dit niet eerder en las ik dit niet eerder?!
Nou vanaf dat moment ben ik verwezen naar een kliniek, and mind you als je dit wilt doen verzekering vergoed 75% vanwege ongecontracteerd shit, nja die van mij was vrij nieuw dus gaf aan ja wat jij krijgt daar doen we het voor. Prima, binnen 1 maand al hadden ze plek, na de eerste controle of course.
Ik was bang en ze gaven aan dat ik een roesje zou krijgen, dus ik googlen stukken zoeken, filmpjes kijken en alles om te zien hoe dit is en of je wel echt slaapt?!
Nou overal was het niet duidelijk, de een zegt ja je slaapt half, je hoort geluid op de achtergrond etc dus ik stresste m alweer. Ik wil er helemaal niks van meemaken!
En de dag kwam maar dichterbij he..
Nou eenmaal de dag van de behandeling zenuwachtig als ik weet niet wat,
Ik dacht echt oh nee dit gaat niet goedkomen, ik ga het voelen, ik ga het bewust meemaken dit wil ik niet TOTDAT… de infuus in me arm lag en de meneer gedag zei😂
Weg was ik, heerlijk slapend werden ze zonder moeite getrokken.
Eenmaal wakker had ik gelukkig geen complicaties dus geen bolle wangen, geen pijn.
Wel beetje nabloeden maar was normaal, spuug rood als limonade kwam uit me mond maar ja dat hoort.
Nu zijn we een weekje verder en kan al rustig aan pizza eten!
Vrijwel te doen zonder medicatie en ZO BLIJ dat ik ze eruit heb.
Echt het valt mee, en als je bang bent lekker een roesje doen, ga je lekker slapen en weet je niks meer.
Grappig feitje, schijnbaar ben ik van de operatiestoel “zelf” in een rolstoel gegaan en ook zelf van rolstoel naar de uitslaapstoel gegaan. Nou sorry hoor maar heb hier niks van meegekregen🤣🤣 was zo high als ik weet niet wat.
Al met al jongens en meisjes, als ze eruit moeten en je bent bang, het valt echt mee.
Nadelen: je voelt je slaperig en koortsig een paar dagen, kunt niet super veel eten, ik deed het met pannenkoeken en cup a soup thee, prima te doen.
Volgende week lekker op vakantie :)
Gelukkig goed afgelopen. De…