Paradontitis

Author:
berend123
Posted:
wo, 08/28/2024 - 14:11
Zit nu midden in een Parodontitis traject, balen natuurlijk met name omdat ik het totaal niet zag aankomen. Trouw elkaar half jaar naar de tandarts gegaan die het gebit ook altijd schoonmaakte, poetste verder ook goed incluis de raggertjes en flossen. Tandarts maakte ook nooit een opmerking over de slechte status van het gebit ook niet als ik er naar vroeg.

Nu lees ik dat Parodontitis behoorlijk veel en vaak voorkomt en uit ervaring weet ik dat het meten van de pockets 2 weinig werk is.

Waarom voert de tandarts dan niet bijv. elk jaar een meting uit om de diepte van je pockets te controleren.

Nu is het voor mij te laat maar volgens mij had het vorkomen kunnen worden als de tandarts er op gelet had.
Tandarts_Richa…

Te laat kan ik niet beoordelen maar soms is het heel progressief. Zou uw x-foto dossier moeten beoordelen. Roken vaak de grootste oorzaak. Gaat jaren goed tot het lichaam zegt barst maar. Sinds kort voeren wij PPSI score.
wo, 08/28/2024 - 17:00 Permalink
berend123

Tja ik rook niet en veel suiker ben ik ook niet zo van. Maar goed ik ga nu een behandel traject in waar alles wordt schoongemaakt in 5 afspraken. Ik zit echt niet op een kunst gebit te wachten. Is er nog hoop voor mij. Snap dat dat niet te zeggen is zonder dossier. Maar helpen die schoonmaak sessies over het algemeen wel?
do, 08/29/2024 - 09:51 Permalink