Dummy's brug vervangen door implantaten

Author:
tgv22
Posted:
za, 08/31/2024 - 12:17
Ik heb, al 35 jaar, een vierdelige brug met de 47 en de 44 als pijlers. Tijdens een periodieke controle bij de preventieassistente bleek er cariës onder beide pijlers te zitten. Prognose van de 47 is volgens de tandarts twijfelachtig.

De tandarts was toen ik in de stoel lag bezig met een andere patiënt waardoor het behandelplan uiteindelijk door de preventieassistente met mij is besproken. Advies: haal de brug eruit, neem nieuwe kronen op de 44 en 47. Het gat van de 45 en 46 laten herstellen met implantaten.  Maar als ik zou willen maken wij ook alle liefde aan nieuwe brug met de twijfelachtige prognose van de 47.  

Of twee implantaten überhaupt mogelijk zijn weet ik niet. Als ik de implantoog spreek is de afspraak om de brug eruit te halen al geweest. Wat is wijsheid in dit geval? 
Tandarts_Richa…

Als een kies sterk genoeg is om een kroon op te maken is het ook strk genoeg om als pjler voor een nieuw brug te dienen. U kunt ook beide pijlers verwijderen en daar twee implntaten plaatsen voor een nieuw brg. Ook andere variaties Zou een verse x-foto v d situatie moeten zien.
za, 08/31/2024 - 20:59 Permalink