Beugel en kies trekken

Author:
S.JN23
Posted:
ma, 09/09/2024 - 12:55
Goedendag,

Na een hele lange tijd heb ik mijn angst overwonnen en ben ik vandaag bij de tandarts geweest. Ik heb een afgebroken kies in mijn bovenkaak (tweede kleine kies, premolaar). Deze kies moet waarschijnlijk getrokken worden bij een kaakchirurg, maar dit is nog niet helemaal zeker omdat er geen foto’s zijn gemaakt vandaag. Hier wouden ze mee wachten tot na mijn zwangerschap, omdat ik geen pijn ervaar aan de afgebroken kies. Nu wou ik in eerste instantie facings op mijn voorste 4 voortanden, maar gezien de stand van deze tanden raadde de tandarts mij dit af, omdat ze er anders heel dik uit gaan zien. Ze zei dat ik echt beter een beugel kon nemen.

Nu zou ik dus heeeel graag willen starten met een beugeltraject en het liefst ook zo snel mogelijk. Maar ik vroeg mij af of dit kan terwijl die kies nog niet getrokken is, of dat ik toch echt moet wachten tot die kies eruit is om te starten met mijn beugeltraject.
Tandarts_Richa…

Er zijn verschillende wegen die naar Rome leiden. Beugel is er een v. Overleg de mogelijkheden v e orthodontisch behandeling. Ik vind het prettiger om de asrichtingen v d tanden goed te hebben. En idd minder dikke facings makkelijker schoon houden. Als de kies getrokken moet worden waarom wachten, afh v hoe ver u bent met uw zwangerschap.
ma, 09/09/2024 - 20:46 Permalink