Gaatjes rondom tand na behandeling MH

Author:
RJ-DH
Posted:
ma, 09/09/2024 - 14:51
Bij een vooronderzoek voor parodontitis door de MH, heeft de MH meteen een aantal tanden in de onderkaak meegenomen voor tandsteenreiniging (met ultrasone tool). Nu zie ik dat er rondom 1 tand "gaatjes" zijn geboord, waardoor de "hals" van de tand nu een stuk smaller is dan de rest van de tand. Is dit normaal bij deze behandeling?
Attach
RJ-DH

Hi Tandarts Richard,
Allereerst super bedankt voor de snelle reactie!

Mijn vraag kwam voort uit het feit dat ik niet heel veel vertrouwen had in de MH. Ik kreeg een factuur voor €800+ voor de eerste 2 behandelingen en vond dit “tussentijds” resultaat een beetje zorgwekkend.

Toen ik vroeg of ik een gedeelte “over het jaar” kon tillen (verzekeringstechnisch) kreeg ik alleen een afkeurend antwoord. Wat resulteerde in geen vervolgafspraak.
ma, 09/09/2024 - 21:01 Permalink
Tandarts_Richa…

Er zijn meerdere mondhygienisten....Het kan natuurlijk oplopen, ik weet niet wat gedaan is en wat gedeclareerd. U schrijft "meegenomen"dus ik veronderstel snel met ultrasoon maar nog niet uitgebereid wat de overgebleven tandsteen verklaart. Maar wat is dan gedeclareerd. Het is beter een behandeling af te maken en niet halverwege even uit te stellen, maar dat begrijpt u zelf wel. Over het jaar is wel ver weg. Zou wel eind v dit jaar uw tandheelkundig verzekering goed bekijken. U heeft blijkbaar een duur mondje, navenant verzekeren of zelf risico dragen.
di, 09/10/2024 - 12:58 Permalink