Zachte laag prothese

Author:
Silvy
Posted:
do, 09/26/2024 - 12:42
Heb 2 dagen geleden een zachte laag in kunst gebit gekregen nu blijf in de chemische smaak proeven bij iedere keer als ik iets eet of drink. Word daar nogal misselijk van. Ook is het gebit nu heel dik waar door mijn lip helemaal naar voren staat. Hij zit nog steeds los maar kleurplaat blijft niet plakken terwijl dat eerst geen probleem was. Heeft iemand tips wat te doen. Want ben in staat om de laag er uit te laten halen
Tandarts_Richa…

Een zachte laag omdat dit waarschijnlijk uw eerste "gok"noodprothese is????.Het gebit hoeft niet "dik"te zijn, net een klein laag om het beter passend te maken is meestal voldoende, is ruimte gemaakt voor de "zachte"laag?. . Ga even terug, kijken of het dunner kan. Of laag Tissue Conditioner eruit en opnieuw. Tissue conditioner is voor tijdelijk. Moet vervangen worden voordat het hard wordt. Meestal niet een chemische smaak. Wat bedoelt u met kleurplaat?. Even terug gaan.
do, 09/26/2024 - 14:04 Permalink
Silvy

Kleef pasta moest dat zijn blijft ook niet meer zitten. Ja is een noodprothese en is een dikke.laag zeker bij mijn lip zodat hij helemaal dik lijkt. De nieuwe laag smaak chemisch dus iedere keer als ik iets eet of drink proef je die smaak
do, 09/26/2024 - 15:30 Permalink
Tandarts_Richa…

Als tissue conditioning goed aangebracht wordt zou uw prothese beter moeten passen en zou het niet nodig moeten zijn om kleefpasta te gebruiken. Als uw voortanden getrokken zijn dan zal de prothese natuurlijk dikker zijn omdat er nu kunsstof is waar u eerst niets had. Zou even terug gaan en vragen of zij er iets aan kunnen doen. Lees hier op het forum alle verhalen/egernissen bij het maken v e eerste "gok"noodprothese.
do, 09/26/2024 - 20:43 Permalink
Silvy

Hij zit wel iets steviger maar is niet heel veel verschil. Alleen dat ik nu de hele tijd een chemisch smaak in mijn mond heb. En dat de kleurplaat dus niet meer werkt. Terwijl hier voor moest ik hem wel plakken maar zat hij de hele dag vast.
Ik ga morgen even lang en ga het bespreken en anders de laag er uit halen dat ik nog met kleurplaat verder ga. Over een maand mocht er namelijk een nieuwe harde laag in
do, 09/26/2024 - 21:35 Permalink
Silvy

Ja dat is wat hij tegen mij zei met de zachte laag toen ik daar voor kwam. Dat ik er last van had en misselijk van werd. Had je ook gewoon thuis zelf kunnen doen. Misschien dat ik van de week eens bij een andere langs moet gaan. Want heel veel vertrouwen is er niet in deze geen mij geen prettig gevoel van vertrouwen
za, 09/28/2024 - 05:35 Permalink