Pijn links boven

Author:
charissa88
Posted:
za, 10/12/2024 - 19:49
Goedendag ik ben ten einde raad
Ik ben 4 weken gelden voor een wortelkanaalbehandeling geweest aan mijn 2e snijtand links dat is goed gegaan die dag en de dag erna wel veel napijn die ergste napijn trok weg alleen een druk gevoel bleef wel boven die tand naast me neusvleugel de tandarts zij dat dat wel tot 12 weken kan duren dus ik dacht afwachten. 2 weken daarna werd die druk meer en ik kreeg ook koorts met erge hoofdpijn de koorts was na 2 dagen weer weg ik dacht zal het met die tand te maken hebben omdat ik daar boven nog druk voel dus terug naar de tandarts kon verder niks vinden dus ging weer naar huis paar dagen later kreeg ik een drukpijn in me hele gezicht met een neusafscheiding groen en stinkend dacht miss gewoon verkouden maar me hele gezicht en tandem deden pijn weer terug naar de tandarts zw had weer naar die tand van de wortelkanaalbehandeling gekeken en de tand ernaast maar ze wist het ook niet weer naar huis savonds begon de pijn ook links maar dan bij mijn 2.5 mijn 5e kies ik ben naar de spoedtandarts geweest die heeft een foto ervan gemaakt maar zag niet heel veel alleen dat mijn wortel tegen mijn neusholte aanzit hij zegt miss veroorzaakt dat de pijn nu eenmaal thuis word de pijn nog erger ik heb steken niet in die kies maar erboven in mijn kaak of tandvlees en voel nu ook een pijnlijk bultje achter die kies maar ik weet niet wat te doen moet ik maandag mijn eigen tandarts weer bellen of ben ik gek aan het worden schaam me om dan weer te bellen maar zo kan ik ook niet door gaan iemand enig idee ?
Tandarts_Richa…

U hoeft zich niet te schamen. Soms kunnen wij een oorzaak niet vinden en wachten wij tot de klacht zich zodanig manifesteert dat het voor ons duidelijk is. Als het is uit te houden zou ik maandag vragen met spoed gezien te worden. Houdt u het niet uit dan naar de spoed.
za, 10/12/2024 - 21:49 Permalink
charissa88

Bedankt voor u snelle antwoord heel blij mee ik zit nu vol met angst ik ga morgen de tandarts bellen ik had gelezen toen ik mijn klachten opzocht dat het ook dentaal sinitus kan zijn heeft uw daar wel is van gehoord is dat makkelijk te herkennen voor de tandarts de kies waar ik last van heb heb ik wel al wat jaren geleden een wortelkanaal behandeling voor gehad . Maar ik heb een angst gekregen voor ontstekingen omdat mijn vader daar aan overleden is die had bloedvergiftiging gekregen door een ontsteking ergens in zijn lichaam die zij niet konden vinden ben nu bang dat die kies al enige tijd ontstoken is en dat ook krijg door de pijn blijft het ook maar in me hoofd spoken dan voel ik die stelen bij me kies en dan denk ik hoelang kan ik er mee door lopen zometeen gaat het ook in mijn bloed sorry voor de lange berichten maar word er bang van wat als de tandarts het niet herkent mvg charissa
zo, 10/13/2024 - 14:27 Permalink
Tandarts_Richa…

Net als met schaamte is angst niet nodig. Wees blij als een oplossing gevonden wordt...Bent u v d klachten af. Cliche...maar het heeft geen zin bang te zijn voor iets dat er nog niet is. Als de oorzaak anders is dan tandheelkundig dan zal uw tandarts dat waarschijnlijk niet vinden maar wel doorsturen indien nodig. Ik heb nog nooit,in 42 jr, een client verloren door een tandheelkundig oorzaak. En sommigen zijn jaren, veel te lang, doorgelopen met ontstekingen.
zo, 10/13/2024 - 15:25 Permalink
charissa88

Nogmaals bedankt voor uw reactie vind het geel fijn
Ik ben nu sinds gister aan de antibiotica die ik va de tandarts had gekregen ik ga vandaag terug naar de tandarts voel nog wat pijn maar is het zo dat door de ab kuur ze nu misschien niet kunnen zien wat er aan de hand is ?

Mvg charissa
ma, 10/14/2024 - 14:39 Permalink
charissa88

Bedankt
Ik bedoel als ik nu antibiotica slik
En ze de oorzaak niet weten ze denken een bijholteontsteking maar zelf denk ik van niet dat had ik vaker en toen had ik hele andere klachten ik heb nu niet alleen druk op die kies maar ook steken en ik in niet echt verkouden heb alleen soms wel vies groen afscheiding uit me neus of mondholte maar niet super verkouden niet hoesten en dergelijke ik bedoel is als het wel een ontsteking is van de kies die nog zichtbaar op een foto? Door de ab kuur ik denk zelf eerder dat het een dentogene sinitus is maar hoe kunnen ze dat vast stellen en kan dat nog vastgesteld worden nu ik ab slik

Mag charissa
ma, 10/14/2024 - 17:19 Permalink
charissa88

Bedankt voor uw antwoord
Bijholteontsteking heb uk vaak gehad maar dit is anders ik proef constant een vieze smaak er staak druk op de kies en hij steekt maar de tandarts ziet niks o de foto behalve dat de wortel tegen de bijholte aanzit ik denk zelf aan een odentogene sinitus maar wie kan dat vast stellen als de tandarts dat niet kan zien?

Mag charissa
ma, 10/14/2024 - 21:57 Permalink