slapen tijdens tandarts afspraak??

Author:
guegueka
Posted:
ma, 02/05/2007 - 20:29
hey,

na een aantal bezoeken bij de tandarts. ben ik op zoek naar een tandarts die je onder narcose kan brengen mbv slaapgas??? In als het maar geen spuiten zijn. Bij mij hielpen die spuiten eerst zelfs niet. Toen kreg ik een wortel behandeling ofzo.. en dat gevoel wil ik nooit meer krijgen.
Niet om andere mensen bang te maken, maar het voelde echt alsof de tandarts een ijsblokje op de mn gevoeligste tand zette maar dan 10x erger. Plus het ook nog eens 20 minuten lang duurde...


VErder heb ik nog een vraag.: Helpt het drinken van veel alcohol(niet teveel) Tegen de pijn?? Of weet iemand nog iets anders wat eventueel zou helpen??
brenda78

Uhhh.... ik weet het niet maar als je onder narcose gaat.... mag je helemaal geen alcohol hebben!

en slaapgas? Bedoel je geen lachgas? daar kom je alleen niet mee tot een narcose.. daar word je alleen duf van....
di, 02/06/2007 - 14:24 Permalink
mecánico para …

alcohol drinken vermindert de werking/effect van de verdoving door een grotere doorbloeding toe te laten is mijn, op militaire dienst gebaseerde,ervaring.
di, 02/06/2007 - 15:36 Permalink
saskia27

t klinkt heel ouderwets en vies en raar en dat is t ook wel een beetje, maar wat biuj mij hielp tegen tandpijn en bedoel jaren lange tandpijn is kruidnagelolie.
beetje met een wattestaafje op de pijnlijke kies of tandsmeren en t tandvlees en eventueel op t gaatje of erin.
verkrijgbaar bij de natuurwinkel.

succes ermee
di, 02/06/2007 - 18:17 Permalink
guegueka

okej,

nee ik heb geen kiespijn. maar morgen moet ik naar de tandarts.
waarschijnlijk weer ee wortel behandeling..en de vorige keer deed dat zoon zoon martelende pijn. En als de tandarts dan op die zenuw loopt te boren dan helpt die verdoving echt ni.

En dat wil ik nu graag voorkomen.. Morgen even van te voren vragen of de tandarts wat voorzichtiger kan zijn. Dat scheeld denkik ook veel.

kruidnagelolie... Zal ik onthouden, maar waarschijnlijk ga ik nooit meer ernstige gaatjes krijgen. Nu ik weet wat de gevolgen ervan zijn.
di, 02/06/2007 - 22:07 Permalink
guegueka

net bij de tandarts geweest. (vanmorge 9 uur)

had 4 gaatjes in de bovenkaak geboort.

Verdoving voelde ik niks van. alleen 1 spuit bij de voortanden voelde wel vervelend. Maar voelde net alsof er 3 neusharen uit mn neus getrokken werden.


Verder 1 gaatje bij de onderkaak. Tandarts zei dat het een klein gaatje was en dat verdoving niet echt nodig was. Nou toen hij ging boren had ik echt wel spijt dat ik geen spuit genomen had.... Meteen seintje gegeven dat ik een spuit wou.


Nu nog vanmiddag om 4 uur afspraak.. 2 gaatje vullen..


Al met al.. de omstandigheden waar ik me in bevind is narcose enzo niet van toepassing.
wo, 02/07/2007 - 10:24 Permalink
guegueka

pff de laatste afspraak was et ergst..

wortelkanaalbehandeling bij mn hoektand ofzo...

(vorige wortelkanaal behandeling bij mn kies was echt een hel)

De tandarts vertelde dat de hoektand goed verdoofd kon worden.
nou 3 spuiten.. daarnaa alles schoon boren enzo.. en toen kwam de zenuw...pff die was duidelijk dus ni verdooft. Toen deed de tandarts een spuit recht in de zenuw..deed een 10de seconde gruwelijke pijn, maar daarna voelde ik gelukkig geen pijn meer...

Nou dat was mijn laatste afspraak met de tandarts... nu alleen nog maar controles om het half jaar.. en geen snoepgoed meer...
vr, 02/09/2007 - 23:40 Permalink
guegueka

Update 17 jaar later XD:
Desbetreffende hoektand heeft het nog 12 jaar volgehouden. Nu is hij inmiddels vervangen met een implantaat doordat er een flinke ontsteking was onstaan en niet meer te redden viel.

Gelukkig leven we in deze tijd, anders waren ze er allemaal al uit getrokken!
wo, 10/16/2024 - 00:25 Permalink