foto uitleg

Author:
Julie3630
Posted:
za, 10/19/2024 - 12:00
Beste,
ivm een kleine verdikking in kaak (amper zichtbaar) en verhard bolletje (meer naar de wang toe) ben ik naar de tandarts gegaan voor een foto. Huisarts wist niet goed of het van een klier of van een tand kwam.
Nu komt het : de tandarts zei eerst dat hij niets op de foto zag, daarna wel, daarna weer niet.
Kom er niet goed aan uit.
Het gaat om linksonder in mijn mond.
Zien jullie hier iets op?
Tandarts_Richa…

Een OPG geeft een indruk maar is niet altijd gedetailleerd genoeg om echt uitsluitsel te geven. Bij twijfel zou ik een extra solo foto maken. Li onder zie ik op deze foto niet veel . mogelijk bij de kiezen. Dus om uit te sluiten extra foto. De verstand kiezen zou ik in de gaten houden. Complicatie vind ik de ligging dicht bij de hoofd zenuw anders zou ik ze laten verwijderen. De WKB li b . Vind ik suspect ( denk een her behandeling nodig ), dus ook een solo foto. Als een kies een WKB heeft gehad adviseer ik altijd een kroon of een knobbel overkappend vulling.
za, 10/19/2024 - 13:22 Permalink
Julie3630

Bedankt voor uw antwoord.
Dus het is gebruikelijk dat de klachten niet hiervandaan komen? Zeker omdat u zegt dat ontsteking normaal op de foto te zien zou zijn. Dan moet het toch betekenen dat het geen ernstige ontsteking is, toch?
ma, 10/21/2024 - 08:17 Permalink
Julie3630

ik ga het zeker voorleggen, de tandarts stond al niet te popelen om deze foto te maken..
maar als het een heftige ontsteking was geweest, hadden ze dat wel gezien toch? Ivm de klachten die ik ervaar (wat ik al beschreef) of denkt u dat die eerder een andere oorzaak hebben
ma, 10/21/2024 - 10:43 Permalink