Kaakbot opbouwen

Author:
JannekeVg
Posted:
wo, 10/30/2024 - 21:04
Een zeer goede avond,

Ik heb sinds 3 weken een tijdelijke tand prothese na het trekken van mijn snijtand. In een korte periode is hierbij ook mijn kaakbot opgelost door de ontsteking. Er is hierdoor een flinke hap uit mijn kaakbot achter gebleven. Nu sta ik in de wacht voor de volgende afspraak bij de implantologie om te kijken hoeveel nieuw kaakbot er nodig is voor plaatsing van een implanaat. Ik ben erg geschrokken van deze situatie en vraag mij af of dit wel normaal is? En valt het gat in mijn kaakbot überhaupt wel te verhelpen met zulke enorme schade? Dit vroeg ik mij af omdat ik nog geen 30 ben en hiermee rond loop🤣 Heeft iemand ervaring met botopbouw?
Attach
Tandarts_Richa…

Botopbouw wordt bijna routine net als een vulling maken voor de deskundigen. Na het trekken slinkt het bot, helaas. Bij de voortanden is het bot vaak dun aan de lipzijde met kraters als gevolg na het trekken. Bot komt vaal mee bij het trekken of stort in.
wo, 10/30/2024 - 22:12 Permalink
JannekeVg

Bedankt voor uw bericht! Ah, okay dus als ik het goed begrijp is er een stuk bot meegekomen na het trekken van de tand waardoor het er nu zo uit ziet. En jeetje er bestaat dus ook een kans dat het bot in kan stoorten? Wat moet ik mij daarbij voorstellen? Kan ik dan geen prothese meer dragen ?
wo, 10/30/2024 - 22:38 Permalink