Verschillende mening tandartsen

Author:
Hatice1989
Posted:
di, 12/03/2024 - 18:43
Goedeavond beste lezers, ik heb een vraag. Volgens de tandarts waar ik altijd naar toe ga heb ik geen gaatjes. Hij had ook foto's gemaakt en alles zag er goed uit. Een paar weken later kreeg ik last van mijn kies linksonder waardoor ik met spoed naar een andere tandarts was geweest. Die had ook foto's gemaakt en volgens hem was er niks aan de hand met de kies linksonder. Volgens hem zat er alleen wel tandsteen dat verwijderd moest worden en rechts boven en onder zou ik
in totaal 3 gaatjes hebben. Nu heb ik een afspraak gemaakt met mijn eigen tandarts maar hij kan helemaal geen gaatje vinden. Hoe kan het dat twee tandartsen verschillende meningen hebben over hetzelfde gebit? Ze volgen toch allemaal dezelfde opleiding?
Hatice1989

Goedemiddag beste tandarts Richard, het klopt dat de tandartsen van mening verschillen inderdaad wat betreft gaatjes maar de tandarts die zei dat ik 3 gaatjes heb zei dat ze al door het glazuur heen zijn terwijl de andere tandarts zei dat er helemaal geen gaatjes zijn. Alleen terug getrokken tandvlees vanwege te hard poetsen. Welk advies moet ik nu volgen? Ervan uitgaan dat er gaatjes in mijn kiezen zitten en laten vullen of de andere tandarts geloven die zei dat er geen gaatjes zijn en niks laten doen?
wo, 12/04/2024 - 12:28 Permalink
goos

Soms zijn gaatjes nog weg te poetsen of kunnen ze nog genezen (is mij verteld). Sommige tandartsen vullen het meteen, sommige niet.

Wij zaten ook wel bij een tandarts waar de kinderen echt altijd iets hadden (kinderen zijn volledig verzekerd). Ik vertrouwde het niet en ging wisselen van tandarts. Het duurde heel lang voordat de praktijk de documenten wou geven aan de nieuwe tandarts. Toen het eindelijk binnen was zei de nieuwe tandarts dat er behandelingen in stonden die mijn kinderen niet eens in hun mond hadden. Er zit dus zeker een commerciële kant aan en het is goed uitkijken geblazen.
ma, 12/16/2024 - 19:26 Permalink
Tandarts_Richa…

4-5 jaar door blijven lopen met klachten / gaatjes in een melkgebit omdat ze toch wisselen...Dat doe ik mijn kinderen niet aan. Gaatje weg poetsen....???.zacht vuil kan je wegpoetsen.
"Kan je gaatjes weg poetsen?
Gaatjes in tanden wegpoetsen is vrijwel onmogelijk. Alleen wanneer het een flinterdun en beginnend gaatje betreft, wil dit met fluoridetandpasta nog wel eens herstellen. In de meeste gevallen kunt u het beste meteen een afspraak bij de tandarts maken.".
In elk beroep heb je rotte appels, ook in uw beroep helaas.
wo, 12/18/2024 - 21:39 Permalink