Pijn en fistel na Wkb

Author:
bianca123
Posted:
ma, 01/20/2025 - 20:35
Twee jaar terug heb ik een wortelkanaalbehandeling gehad aan een kies. Dat is altijd gevoelig gebleven. De endodontoloog heeft er toen naar gekeken maar zag niets en de pijn trok langzaam weg.
Nu afgelopen december kreeg ik pijn boven de kies. De tandarts zag een ontsteking op de foto. Naar de endodontoloog gegaan en een herbehandeling laten doen. Ik kreeg direct veel napijn. Na 2 dagen terug geweest, antibiotica gekregen. De volgende dag weer terug omdat ik een fistel kreeg. De druk was er toen af en het zag er verder goed uit volgens de endodontoloog. Geen zorgen maken.
Over 2 maanden terug op controle om te laten bekijken of de fistel dicht gaat.
De behandeling is nu 1 week geleden. Ik heb nu nog steeds een heel zeurende pijn. En ik maak me zorgen. Hoe lang is deze napijn normaal? Wat kan ik nu nog doen?
Tandarts_Richa…

Een week is wel heel kort. Na 12 maanden x-foto om te zien of ontsteking weg is. Is na 4 wkn de fistel nog niet weg of eerder bij erge pijn ( doordat pus via fistel kan ontsnappen niet waarschijnlijk), contact opnemen met endodontoloog.
ma, 01/20/2025 - 22:36 Permalink
bianca123

Bedankt voor uw antwoord. De zeurende pijn is gekmakend. Ik weet niet hoe ik dit vol kan houden. Pijnstillers onderdrukken niet goed.
De buitenkant ziet er rustig uit, geen zwelling meer. De fistel ziet er ook rustig uit. De pijn die ik voel komt duidelijk wel van deze kies. Ik ben wel wanhopig. Weinig slaap vanwege de pijn en angst over of ik nu toch nog weer moet bellen, hij ziet me al weer aan komen. Hij gaf aan dat mijn lichaam het nu zelf moet opruimen. Maar hoe lang zal de pijn nog duren?
Gaat deze pijn weg als ik de kies laat trekken?
di, 01/21/2025 - 07:16 Permalink