Sorry voor het vervelende begin. Maar goed. Ik heb er weer een ochtendje opzitten met mijn kunstgebit. Eerst dat ding in mijn hoofd knallen na het gisteravond zorgvuldig schoongemaakt hebben. Dan een bak yoghurt met muesli (gisteravond al klaargezet zodat het wat week is) naar binnen geslobberd en een boterham met kaas.
Net dat idiote ding weer uit mijn mond gehaald en schoongemaakt en even uitrusten van de stress. Meteen weer suizen van mijn oren en maar weer zitten. Hoe moet ik leven met zo'n ding in mijn hoofd ?
De smaakbeleving is zo verminderd. Ik vind echt dat er heel veel kwaliteit van leven simpelweg weg is na alle toestanden. Dat wil ik maar even gezegd hebben. Er wordt altijd maar zo makkelijk gedaan over een kunstgebit. Bah. Er wordt zo veel gezwegen over de ongemakken van een kunstgebit.
Net dat idiote ding weer uit mijn mond gehaald en schoongemaakt en even uitrusten van de stress. Meteen weer suizen van mijn oren en maar weer zitten. Hoe moet ik leven met zo'n ding in mijn hoofd ?
De smaakbeleving is zo verminderd. Ik vind echt dat er heel veel kwaliteit van leven simpelweg weg is na alle toestanden. Dat wil ik maar even gezegd hebben. Er wordt altijd maar zo makkelijk gedaan over een kunstgebit. Bah. Er wordt zo veel gezwegen over de ongemakken van een kunstgebit.
Dank U voor deze ervaring…
Bedankt voor het antwoord…
Helaas lukt een frameprothese niet aangezien alles getrokken moest worden bij mij. En gepruts in mijn mond met implantaten trekt mijn hele lijf ook niet meer en durf ik niet aan. Mensen zouden zich eens wat bewuster moeten zijn van het feit dat er ook veel belangrijke zenuwen die in verband staan met de hersenen gelijktijdig ook meegetrokken worden. Ik merk overduidelijk cognitieve problemen en problemen met mijn oren.
Het moet meevallen want ze…
Nou, ik heb het ook nooit…
Ik heb zelf wel implantaten met een brug, gehele bovenkaak, echter blijkt voor mij nog niet goed genoeg, omdat er een rand/verdikking achter de fronttanden zit. Had ook niet moeten gebeuren, maar er werd te laat over gecommuniceerd, duidelijk gemaakt door betreffende tandarts. Heb daar nog last van.
Vreselijk om een heel kunstgebit te moeten dragen, daarom veel geld eraan uitgegeven, durf niet eens te vertellen hoeveel geld!!!
10-15 k per kaak.