Dag, graag uw advies. De 17 is begin november getrokken. Afgelopen week merkte ik een bultje op op het tandvlees hoog/naast waar de 17 zich bevond. In de spiegel kijkend zag ik dat het een wit bultje was, pijnlijk bij aanraking. Dit lijkt op wat ik eerder heb gehad, namelijk een fistel.
Nu vraag ik mij af op basis van de foto, wat is daar uit af te leiden? Is daar ook op te zien of er een fistel en/of probleem/ontsteking zit? Of is het wellicht een botsplinter? Ik kan niet veel van die foto afleiden eigenlijk, maar zou het wel willen weten/snappen.
Ik moet nog even geduld hebben voor mijn eigen tandarts er (volgende week) naar kan kijken - de foto is door een andere tandartsassistent van een andere praktijk gemaakt op mijn verzoek (in overleg met de praktijk waar ik normaal kom); ik woon even niet in de buurt van mijn tandarts en heb even geen makkelijke logistieke opties om er te komen. Dus nu de foto elders alvast laten maken om niet heen en weer te hoeven rijden daarvoor.
Ben nu wel nieuwsgierig of er uberhaupt op te zien is of er sprake is van een fistel of iets anders. Wie kan of wil me daar iets over zeggen? Bij voorbaat dank.
Nu vraag ik mij af op basis van de foto, wat is daar uit af te leiden? Is daar ook op te zien of er een fistel en/of probleem/ontsteking zit? Of is het wellicht een botsplinter? Ik kan niet veel van die foto afleiden eigenlijk, maar zou het wel willen weten/snappen.
Ik moet nog even geduld hebben voor mijn eigen tandarts er (volgende week) naar kan kijken - de foto is door een andere tandartsassistent van een andere praktijk gemaakt op mijn verzoek (in overleg met de praktijk waar ik normaal kom); ik woon even niet in de buurt van mijn tandarts en heb even geen makkelijke logistieke opties om er te komen. Dus nu de foto elders alvast laten maken om niet heen en weer te hoeven rijden daarvoor.
Ben nu wel nieuwsgierig of er uberhaupt op te zien is of er sprake is van een fistel of iets anders. Wie kan of wil me daar iets over zeggen? Bij voorbaat dank.
Een fistel kan ik op een…
Hartelijk dank voor de…
Kan ik concluderen dat er op de x-foto niets te zien is wat een verklaring kan geven? Geen Caries of ontsteking te zien - ik zie zelf niks op die x-foto of kan er i.i.g .niets van afleiden zoals ik al zie. Voor mij ziet het er oké uit met mijn lekenwijsheid.
Dus er moet op een andere wijze uitgezocht worden waar de fistel danwel bultje of wat het ook is door veroorzaakt wordt.
Voor zo'n specifiek onderzoek zal ik toch richting eigen tandarts moeten gaan omdat de tandarts hier in het dorp daar geen ruimte voor heeft had ik al begrepen. Ik zal het vervolg nog laten weten.
Voor mij niets zichtbaar als…
Inmiddels ben ik erachter…
Verwijderen
Bedankt, dat is een…
Merci Regenachtig helaas.
Nog even mijn gedachten van…
Nu nog even moed verzamelen om het te gaan regelen.
Ik heb een abonnement op de tandarts gehad afgelopen 1,5 jaar en wil eigenlijk niet voor 'niets' weer gaan. Straks is het niks of iets dat vanzelf overgaat. Ik zit niet te wachten op problemen, maar wil ook niet te snel rennen.
Merk dat dat me wel wat weerhoud of weerstand geeft.
Gelukkig weet m'n tandarts dat ik het soms ook even niet weet na alle gebitsellende van afgelopen 1,5 jaar. Maar toch merk ik dat ik het lastig vind om alsnog te bellen en te gaan. Enerzijds spannend, anderzijds ook niet om niks gaan.
afspraak gemaakt inmiddels…
Laatst hoorde ik v mijn auto…
Ik snap de autovergelijking…
Maar goed. Afspraak gehad inmiddels. Conclusie...lijkt een fistel, maar het staafje (iets uit de endo-koffer) kon er niet ver in/doorheen. Botsplinter kon hij zo snel niet voelen/vinden en daarbij vond hij de positie ervan op z'n minst opmerkelijk (meestal schijnen ze er onder uit te gaan en niet opzij).
Voorstel: paar weken afwachten of naar kaakchirurg om te kijken wat die er mee kan - als er iets in zit dan was de plek om het te verwijderen iets te lastig/te diep voor de tandarts zelf. Dus ...ik sta in de wacht bij de kaakchirurg.
Laten beoordelen door KC.
Over 5 weken een consult bij…
Afwachten
Ik kon er vandaag tussen…
Kaakchirurg kwam net zo ver als de tandarts. Besloten om een betere (3d) foto te maken om meer inzicht te krijgen en dan een plan te maken (van niks doen tot behandelen).
Morgen een foto en dan hopelijk meer duidelijkheid.
Nadat hij op betreffende plek had zitten duwen en 'prikken' heb ik dan weer een paar uur zeurende napijn. Ik ben erg benieuwd wat er uit komt.
Laat ons svp weten
We moeten nog 2 weken geduld…
Wachten af