Kunstgebit 2 maanden update

Author:
goos
Posted:
zo, 02/16/2025 - 22:47
Ondertussen heb ik ruim 2 maanden mijn noodprotese. Eigenlijk is het uitermate goed bevallen.

Ik moest wel alles opnieuw leren. Praten, kauwen, speeksel, sporten etc. Nu gaat dit allemaal zonder problemen.

Ik kan vrijwel alles eten. Je moet de manier van eten wel heel erg veranderen. Maar als je echt goed met mes en vork eet gaat het helemaal prima.

Het is makkelijk schoon te houden. Voor mij heel belangrijk. Eigenlijk was tanden poetsen voor mij elke avond een hele opgave. Nu niet meer en dat voelt als een bevrijding. Elke dag ben ik blij met deze uitkomst. Ik ga ook niet meer voor een klikgebit (wat ik ook echt wel onderzocht heb)

Een re-line kan ik voor 5 euro zelf doen. Bij deze een foto van het product dat ik gebruik. Geurloos, smaakloos, ongevaarlijk, hard, goedkoop. Als ik een re-line bij de tandarts doe dan gebeurt het minder goed en heb je een permanente chemische smaak in de mond. Het ruikt een beetje naar nagellak, maar dan iets zoeter. Met dit spul dat ik gebruik heb je dat dus niet.

De nadelen: je hebt minder kracht. Taai vlees kan moeilijk zijn. Of even naar de Subway en je tanden in een stokbrood zetten gaat niet echt. Je moet het dan in stukjes breken of snijden. Soms moet je na de lunch even gauw het invalidentoilet in om het schoon te spoelen. Het is dus niet iets dat je zomaar even moet doen.

In het begin is kauwen heel gevoelig of misschien ook wel pijnlijk. Maar dan moet je juist harder kauwen. Ik at de tweede week al drop en chocolade. Gewoon kauwen totdat de tranen in je ogen springen. Op die manier train je de kaken en heeft het later alleen maar voordelen.
Attach
Tandarts_Richa…

Als ik dit lees dan zou ik voorgoed genezen zijn v d gedachte v e kunstgebit. Dank voor uw verhaal. Overigens...de eerste 18 maanden slinkt uw kaak het hardst. Daarna stabiliseert het slinken maar gaat wel uw leven door.
Blij voor u dat dit voor u, nu, werkt maar raad het anderen niet aan dit ook te doen. GP wordt vaak in de tandheelkunde gebruikt voor wortelkanaal vulling.
Een relining is meer dan alleen opvullen. Daar hebben wij een studie voor gevolgd.
ma, 02/17/2025 - 00:40 Permalink