Waar zijn SDF/AgF behandingen beschikbaar?

Author:
skinkie
Posted:
za, 02/15/2025 - 22:45
Ik heb al enige jaren last van problematische tandhalzen in de achterste kiezen waar vullingen niet goed blijven zitten en de behandeling geen pretje is, natuurlijk: met een verdoving "valt alles mee". Het gaat verkeerd met zowel composiet en glasionomeer, laten we zeggen dat ze in de happy flow ze 3-5 jaar blijven zitten, maar het al twee keer is gebeurd dat ik binnen een maand al weer terug was.

Inmiddels weet ik weer dat een van een alternatieve behandeling welke in de kindertandheelkunde "opkomend" lijkt te zijn, maar origineel in Nederland is geintroduceerd voor gevoelige tandhalzen: SDF/AgF.

Mijn eigen tandartsenpraktijk (Den Haag) voert deze behandeling niet uit. Ideaal ben ik op zoek naar een praktijk (en voor een kindertandarts wil ik best een groot kind zijn) in de regio Noord- of Midden-Limburg. Maar ik sta zeker open voor alternatieven die op de as Venlo - Den Haag liggen.
Tandarts_Richa…

Ieder praktijk zou het kunnen toepassen , alleen even bestellen. Nadeel kleurt zwart door het zilver en als in aanraking met het tandvlees kan het ook verkleuren. Afhankelijk v d diepte v d vulling zou het misschien een alternatief zijn. Eerder zou ik, afhankelijk v d vulling, opteren voor een kroon. Maak een foto....
zo, 02/16/2025 - 10:22 Permalink
skinkie

De kroon "oplossing" kwam mijn tandarts ook mee. Ik ben van mening dat je niet een compleet gave kies gaat afslijpen omdat er aan de zijkant een gaatje zit waar je toevallig moeilijk bij kan. Dan weet ik de volgende kostbare oplossing ook wel "een implantaat".
zo, 02/16/2025 - 23:03 Permalink
Tandarts_Richa…

Mijn kronen zitten er al sinds 1974 in ..zien er nog uit als nieuw. Implantaat idd als u de kies laat trekken. Hechttechnieken zijn tegenwoordig dermate goed dat een vulling ook een oplossing moet zijn. Ben benieuwd naar een foto v d situatie.
ma, 02/17/2025 - 00:13 Permalink