Ik heb nu een jaar of 6 een kroon . ( die tand was eerder behandeld met een wortelkanaal behandeling, en jaren later brak de tand af na het eten van chocolade, daarna is de kroon geplaatst met stift opbouw ) nu is de kroon geregeld los gegaan. Eerst ongeveer 1x p jaar, nu is hij nog geen twee weken geleden opnieuw vastgezet en nu merk ik weer dat hij " los" zit. Niet wiebelig los , maar wel dat je er beweging in voelt met praten eten en drinken.
Weet iemand hoe dit kan ? De tandarts zegt er nooit veel over, plakken en klaar. Op röntgenfoto was niets geks te zien,al was er volgens een vervanger een dubieuze wortelbreuk, maar dit bleek bij nader onderzoek het niet te zijn, maar een schaduw vd foto oid.
Laten nakijken of er geen…
Drukpunten
Moet ik maandag direct de tandarts weer bellen?, of kan ik wachten tot de kroon echt losser zit ? ( 1-9 sowieso afspraak eigen tandarts, hij komt dan terug van vakantie)
Als een kroon los zit moet…
Indien er een storende contact is dan wegslijpen. Kijken of er niet een langer stift in de wortelkanaal geplaatst kan worden als deze te kort is. Stift moet liefst even lang zijn als de kroon.
Bedankt
Even overleggen.
Overleg
Psychisch ??? vreemd…