Goedemorgen,
2 weken geleden is er bij mij een kies getrokken.
Lang verhaal kort.
Eerder bij de tandarts geweest ivm pijn n loszittende kies echter wilde deze tandarts de kies niet trekken. Met alle gevolgen van dien.
Enorme ontsteking gevolgd door een Abces. Voor de Anbes heb ik van de andere tandarts antibiotica gekregen. Nu 2 weken geleden is de kies eindelijk getrokken. Maar.. Maar een deel van mijn tandvlees, lip en kin voelen nog steeds verdoofd. Tandarts gebeld die zegt dat het door de ontsteking komt. Ik sta momenteel stijf van alle pijnstillers. Omdat ook mjn omliggende tanden en kaak pijn doen.Iemand enig idee hoelang dit kan duren? Zelf heh ik namelijk het vermoeden dat de zenuw geraakt is. Ook lees ik hier dat bij de meeste de wond gehecht is. Dat is bij mij niet gebeurd.
Zie eerdere posts op dit…
Waarschijnlijk is de zenuw geraakt ij het verdoven. Is een v d risico's.
Afhankelijk v hoe het geraakt is kan het verdoofd gevoel een paar dagen tot weken/maanden aanhouden. En helaas soms permanent als de zenuw helemaal doorkliefd is. Er zijn in dat geval tegenwoordig herstel mogelijkheden. Overleg in dat geval met de kaakchirurg.
Als de pijn lang aanhoudt overleg dan met uw tandarts.
Een wond wordt niet altijd gehecht.
Dankjewel
Dankjewel voor je snelle reactie. Ik heb vanochtend weer contact gehad met de tandarts. En nu zei hij hetzelfde. Woensdag kan ik terug want lijkt er ook op dat er weer een ontsteking zit. Ook willen we het gaan hebben over een gedeeltelijke prothese. Nu vraag ik mij af of dat nu dan wel verstandig is. Zou ik jou mogen vragen wat jij je patiënten zou adviseren?
Indien financieel mogelijk…
Leuk antwoord
Door heel veel fouten bij de vorige tandarts en hierdoor enorme angst is mn gebit helaas niet meer in de staat die ik graag zou willen. Vandaar dat ik alle opties overweeg.
Een vast voorziening…
Dus geen prothese, ook niet eventueel op implantaten (klikgebit).
Vind een tandarts die je kunt vertrouwen.
Welk regio woont u?.
Zelfs een heel verwaarloosde antieke auto kan helemaal als nieuw gerestaureerd worden... zo ook een in verval geraakt gebit.
Dankjewel weer voor je…
Daarbij ben ik net de 41 gepasseerd en je snapt natuurlijk wel dat ik niet nug 30/40 jaar met een lelijk gebit wil blijven rondlopen.
Zoek een geregistreerd…
Dankjewel
En ik heb respect dat je de vragen van de leden hier op de site zo goed en eerlijk mogelijk beantwoord.
Eerlijk zeker maar goed....?…