bitje i.p.v. brug of implantaat?

Author:
eddied
Posted:
za, 02/22/2014 - 21:08
Ik mis achterin in mijn onderkaak een kies links, en twee kiezen rechts. Cosmetisch geen probleem, want het is normaal gesproken niet te zien. Nu stelt mijn tandarts voor om een brug of plaatje, evt. implantaten te plaatsen om uitgroei en scheefgroei van de kiezen erboven en ernaast te voorkomen. Op dit moment (en de kiezen missen al jaren) is er geen sprake van scheef- of uitgroei, ik ben 55 jaar.

Gezien het gedoe en de kosten voel ik er op dit moment nog niet veel voor. Weet iemand of het mogelijk is om als alternatief een bitje aan te laten meten, dat ik dan 's nachts in kan doen? Dit geeft dan misschien voldoende tegendruk.
Bruggetje

Hoi!
Goed nadenken voordat je wat doet. Tegenwoordig wordt er meteen een brug of implantaten aangeraden. Is een heel gedoe. Heb zelf een brug op mijn voortanden op advies ipv plaatje maar zou het nooit meer doen. Hoop geld en veel last. Ik had voor het frame moeten gaan, dus blijf bij jezelf.
Succes :smt006
zo, 02/23/2014 - 23:21 Permalink
Lieneke

Het nadeel van een frame is dat het een hulpstuk is; het is uitneembaar en voelt dus niet als iets van jezelf. Het belast het tandvlees vrij zwaar waardoor ontstekingen kunnen ontstaan die je niet zo snel meer weg krijgt. Je mag het in de nacht niet dragen, niet zo charmant dus. Wat voor jou precies de beste oplossing is, kan ik vanaf hier niet vertellen. Een frame of een plaatje heeft de voorkeur als je verwacht dat de andere tanden/kiezen ook verloren zullen gaan. Die kunnen dan daaraan worden gezet. Implantaten worden enkel in een gezond gebit geplaatst en hebben het voordeel dat je daarbij geen andere tanden/kiezen bij hoeft te beschadigen en ze houden het bot overeind.
ma, 02/24/2014 - 19:51 Permalink