last van kiezen linkerkant

Author:
Shannon
Posted:
vr, 05/02/2014 - 10:19
Hallo allemaal,
4 weken geleden heb ik 2 gaatjes in mijn achterste 2 kiezen bovenin laten vullen. Dit gaatje zat tussen de 2 kiezen in en was diep. Daarna weinig last gehad. De linkeronderkant deed toen wel al raar. De kaak deed pijn en de kiezen ook leek wel. De tandarts kon daar niks vinden.
Maar de pijn wordt nu erger. Het is een zeurende pijn. Het ene moment de kiezen boven, dan weer beneden en soms de voortanden. Met warm of koud doet het geen pijn. Iets gevoelig maar geen pijnscheuten. Vorige week ben ik weer teruggeweest en ze heeft getest met koud watje en overal op getikt. De kiezen reageerden allemaal goed. Ze heeft geen foto's gemaakt.
Nu denkt zij dat het door het knarsen/klemmen komt. Kan je daar echt pijn van in je kiezen krijgen?
Volgende week krijg ik een bitje aangemeten en die is na 3 weken pas klaar.

Weet iemand of je zoveel last van je kiezen k a
E.M.R.

Ja dat kan erg veel last geven. Is het zo dat de pijn pas is ontstaan na het leggen van de vullingen? Kan het zijn dat de vullingen te hoog zijn? Dan voel je dat die het eerst raken als je je kiezen op elkaar zet. Dit kan ook zulke klachten geven.
vr, 05/02/2014 - 12:55 Permalink
Shannon

Op een bepaalde plek had ik daarvoor al last. Naast mn neusvleugel zeg maar. Vulling ligt niet te hoog. Mijn tandvlees (waar mijn verstandkiezen zaten) raken elkaar eerder dan mijn kiezen lijkt het wel. Mijn kaak knapt ook links. Ik word 's nachts wakker en dan heb ik mn kaken hard op elkaar. Knarsen doe ik ook heel erg.
vr, 05/02/2014 - 14:53 Permalink
E.M.R.

Knarsen kan inderdaad flinke pijnklachten geven die nog wel eens verraderlijk kunnen lijken op kiespijn.Vaak heb je afwisselend boven of onder pijn en is het niet mogelijk om aan te geven waar de pijn vandaan komt. Een splint kan de klachten doen verdwijnen.
vr, 05/02/2014 - 19:47 Permalink
Shannon

Ik bedoel dan dat hij 2 weken nadat de afdruk is gemaakt klaar is. Ik kan ook pas 2 weken na het bellen terecht voor de afdruk. Erg drukke praktijk. Ik hoop maar dat het door het knarsen komt de pijn. Heb al een wortelpuntontsteking met abces aan de rechterkant. Deze is afgemaakt met wkb maar abces zit er nog. Gelukkig weinig last van. Tot nu toe is elke kies waar zij aan heeft gezeten gaan ontsteken. Bij mij 1 en bij partner 2. En ontsteking met wkb en een wortelpuntontsteking waarbij dr kies los zit en waarschijnlijk gaan ze deze trekken omdat ze denken dat er een scheur in zit. Daarom ga ik er al vanuit dat de kiezen die het laatst gevuld zijn ook gaan ontsteken. Maar misschien is het puur toeval dat we het allebei hebben? Zitten net een jaar bij deze tandarts. Vorige tandarts kon zien dat ik knars maar ging met pensioen tot we het konden hebben over bitje. Bij deze tandarts vele malen begonnen over het knarsen maar geen reactie.
vr, 05/02/2014 - 21:04 Permalink
Shannon

Bedankt voor de reactie! Ik heb op het forum gezochten ga maandag de tandarts bellen voor een verwijzing naar de kaakfysio. Op de site nvof.nl heb ik er een paar in de buurt gevonden. Ik begrijp alleen nog steeds niet hoe zij het knarsen kunnen verhelpen. Nu weet ik wel dat ik overdag altijd klemde. Mijn kiezen had ik altijd op elkaar, dacht dat dat normaal was. Dat doe ik nu niet meer maar ben daardoor de hele dag met mijn gebit bezig. De juiste positie zoeken etc. Hopelijk kan de fysio icm een splint helpen tegen het knarsen.
za, 05/03/2014 - 20:06 Permalink
Shannon

Update:
Ben weer terug geweest naar de tandarts omdat het alleen maar erger wordt en vanacht ook wakker werd van de pijn. De kiezen zijn weer nagekeken met koude test en tikken. Dat gaf normale reacties. Ze heeft mijn kaakspier gevoeld en het deed pijn als ze op de masseter drukte. Ze voelde ergens anders ook een knoopje. Dus ze blijft denken aan een overbelast kaakgewricht. Ze wilde eerst een verwijzing voor een kaakfysio maken maar na overleg met een collega heb ik een verwijzing voor een gnatholoog in het zkhs. Dit omdat mijn kaak ook knapt bij het openen. Daar kan ik pas 12 juni terecht. Dus nog even door de pijn heen bijten :'(. Volgende week krijg ik mn bitje maar ze gaf al aan dat dat waarschijnlijk niet zou helpen tegen de pijn. Wordt vervolgd dus.
do, 05/15/2014 - 13:25 Permalink