Verstandskies

Author:
bemmen
Posted:
di, 03/25/2003 - 09:23
Hoi allemaal,

Wat ik nu weer heb, ik heb rechtsonder een verstandskies die flink ontstoken is. Ik poets elke dag maar het wordt niet minder, het enige wat ik weet is dat de pijn helemaal naar mijn oren toe trekt. Heeft iemand een tip om van die ontsteking af te komen? Ja ik moet volgende week woensdag dus voor het eerst naar de mond hygenieste.

groetjes Bemmen
janny1970

De beste tip die ik je kan geven is om nu contact met een tandarts op te nemen, en die er even naar te laten kijken.

Groetjes, Janny
di, 03/25/2003 - 10:52 Permalink
dj

Ehhm ja en pijn die naar je oren trekt kan ook melkzuur zijn, vooral als je al pijn hebt ofzo kun je je kaken te strak op elkaar zetten, als je dat volhoudt gaat gegarandeerd je hele hoofd pijn doen van wat feitelijk spierpijn is. Dit heet knarsen. Bij mij was het pas de derde tandarts in twee maanden tijd die dit overwoog, althans de eerste die dat mij vertelde, en ze had gelijk ook.
Ik had al jarenlang de gewoonte mijn oren en kin wat te masseren, typisch voor melkzuur, wat in mijn hoofd trouwens wel anders voelt dan in de rest van mijn lichaam. Toen een kies met en enorm gat bij mij weg was gehaald kon ik ook mjn gezicht wat beter ontspannen, daarna trok hoofdpijn en pijn in mijn oren weg, neus en kin weg.

Maar misschien is het bij jou wat anders. Ik hoop dat je eraf kunt komen.

Doei,
di, 03/25/2003 - 12:27 Permalink
bemmen

Ik moet volgende week 2 april naar de tandarts, ik hoop dat ik het tot dan uithou. Vraagje zou doordat mijn verstandskies zo ontstoken is (rechts onder) ik ook last kunnen hebben van mijn anderen kiezen aan de rechterkant? Die verstandskies is echt nog steeds flink ontstoken, het komt bij mij ook zo opzetten he terwijl ik gewoon elke dag mijn tanden poets. Denken jullie dat hij er uitgehaald moet worden? Ik droomde daar namelijk vanacht al van. WHAAAAAAA
wo, 03/26/2003 - 09:32 Permalink
bemmen

Ik ben vandaag naar de mond hygieniste geweest, de tandarts is verplaatst naar 16 april. Maar de mondhygieniste zag dat hij ontstoken was, maar het zag er niet ernstig uit, gewoon goed blijven poetsen, en vooral met de electrische tandenborstel.

Dus.. Wordt vervolgd.
Groetjes Bemmen
wo, 04/02/2003 - 19:29 Permalink
K.L.Mussee

Allereerst moet je beseffen dat ontstoken kiezen en/of tandvlees, nooit doro goed poetsen kan verdwijnen. de ontsteking is een vorm van reactie van de huid/tandbeen op bacterien die door tandpasta niet te verdrijven is. De enige oplossing is zo snel mogelijk op bezoek te gaan bij je tandarts voor onderzoek , waarnaar waarschijnlijk het onderliggende vocht eerst wordt verwijdert waarna evt. wordt gezuiverd ( wortelkanaal behandeling) moet plaatsvinden.
Dit alles natuurlijk onder goede plaatselijke verdoving

succes
zo, 05/11/2003 - 22:44 Permalink
Caro

Mijn ervaring met een ontstoken verstandskies is, dat je pijn hebt op heel de kaaklijn, bij een andere ( normale )kies heb je op die plaats pijn, maar bij verstandskies lijkt t wel of je hele kaaklijn zeer doet.
en zoiets gaat niet met poetsen over nee, je verstevigt hooguit je tandvlees ermee, en je maakt die kies wat schoner, meer niet.
zo, 05/18/2003 - 10:04 Permalink
Trixie

Dit is niet alleen het geval met een verstandskies ook met een gewone kies. Ik had pijn in mijn hele mond ( dan ook een hele fikse ontstekingn ) dacht in eerste instantie dat het mijn verstandskies was, dus ik naar de tandarts en zeggen; volgens mij moet ik naar de kaakchirurg. Hij kijken en tikt op mijn gewone kies, ik dacht dat ik KAPOT ging!! Het was dus mijn kies.. Mijn verstandskies is trouwens 2 maanden geleden verwijderd vanwege een ontsteking ( abces ) dit viel reuze mee hoor, ik was blij dat ie eruit was!!
ma, 05/19/2003 - 11:55 Permalink
Caro

meestal verwijderen ze toch verstandskiezen?
nou ik er zo over nadenk, ...ik ken echt niemand waarbij ze na klachten gewoon geboord zijn ofzo, meestal hoor je dat ze getrokken zijn, of op andere manier verwijderd (bij mij 2 weggesneden, en 2 getrokken, waarvan 1 poosje terug)
di, 05/20/2003 - 23:21 Permalink
Trixie

Bij mijn vader en bij een kennis van mij is er geboord en gevuld in de verstandskies. Als er niets met de kies is verder en ze kunnen er goed bij dan vullen ze gewoon hoor, waarom zou je ze dan verwijderen? Maar als ze er niet goed bij kunnen ( wat meestal het geval is ) dan worden ze verwijderd.
wo, 05/21/2003 - 10:19 Permalink