te gevoelig voor -normale- behandeling

Author:
Marco Kotrotsos
Posted:
zo, 10/26/2003 - 18:22
Hallo allemaal...Ik ben geen onbekende inmiddels meer bij de tandards. Ik heb nogal wat werk laten verichten de laatste paar jaren, maar er is een ding waarom ik nog verschikkelijk huiverig ben om naar de Tandarts te gaan en dat is het koude water van de boor, en spoeling...Sommige kiezen van mij zijn namelijk extreem gevoelig...Behandeling is zo een hel omdat ik het idee heb dat je daar niet tegen op kan verdoven. Onlangs heeft de tandarts een kies gevuld (grijze vulling) en nu is die kies ook ontzettend gevoellig, ik zou liever die kies laten trekken (als het ooit zover komt) dan een wkb te laten uitvoeren.
Klopt het dat de tandarts niet meer warm water (?) mag gebruiken? (legionella). Is er iets tegen te doen? (bepaalde manier verdoven?)

Bedankt!
Marco
Marco Kotrotsos

Ik heb wel eens een aantal verdovingen extra gehad tegen de pijn, alleen dat hielp niet echt, wel tegen de pijn van het boren, maar niet tegen de pijn van zelfs maar het zuigertje...
zo, 10/26/2003 - 18:23 Permalink
nellie

tip: vraag eens of de tandarts op de gevoelige plekken/kiezen tijdens het boren natte wattenrollen wil leggen.

werkt vaak verzachtend

laat even weten hoe dat is gegaan???
zo, 10/26/2003 - 22:40 Permalink
Van Leeuwen

Het grootste probleem met de gevoelige tanden en kiezen is vaak de afzuiger. Het water wat uit de boor komt is vaak enigzins voorverwarmt (dit mag onder bepaalde voorwaarden) maar door de wind die de afzuiger veroorzaakt lijkt het ijzig koud.

Veel tandartsunits beschikken over 1 grote en 1 kleine afzuiger. Het gebruik van de kleine afzuiger helpt vaak voldoende tegen de pijn (die ontstaat dan veel minder hevig).

Leg het een en ander eens aan uw tandarts voor.

Suc6

Gr. Maurice
ma, 10/27/2003 - 12:54 Permalink
miranda

Ik had vroeger ook heel gevoelige tanden, en mijn tandarts zelf ook, dus hij deed het volgende: Hij legde eerst een blok-verdoving aan. Daarmee wordt de hele kaak kant verdoofd. Vervolgens zette hij resp. 2 tot 4 extra verdovingen voor de resp. tand of kies.
Ik hoop dat dat misschien werkt!
wo, 10/29/2003 - 22:27 Permalink