enorme kiespijn die uitstraalt

Author:
Ilse35
Posted:
ma, 10/27/2003 - 19:04
Ik heb al geruime tijd last van gevoelige tandhalzen linksboven achterin. Mijn tandarts heeft onlangs de drie achterste kiezen (linksboven) gerestaureerd. Nieuwe vullingen erin, oude eruit etc. Ik had al geruime tijd van die pijn met kou en warmte. Vannacht had ik ondraaglijke pijn linksboven, dit straalt uit onder mijn jukbeen en zelfs naar mijn oor. Ook voel ik de pijn af en toe linksonderin. Is dit een ontstoken zenuw? Of is het mogelijk dat er enkel een gevoelige tandhals aan ten grondslag ligt. Ik moet echt zware pijnstillers slikken wil het dragelijk zijn.

Alvast bedankt voor een eventueel antwoord.

m.v.g.
Ilse
Trixie

Ik ben bang dta het een ontsteking is... Doordat je een of meerdeere kiezen opnieuw open is gemaakt wordt het gat groot en dan is de kans heeeeeel groot dat er bacterien in komen en dan gaat het ontsteken. Dit komt best veel voor. Even een foto laten maken en evt latenm behandelen voor dat het erger wordt. Want als een ontstekening op z'n piek is dan is verdoven moeilijk ( had ik zelf ) en dan is het helemaal geen pretje. Dus snel naar de tandarts!
di, 10/28/2003 - 11:54 Permalink
Van Leeuwen

Gelukkig is het niet zo dat wanneer een tandarts een vulling vervangt en het gat groter maakt (wat overigens vaak helemaal niet nodig is) er direct ook een grotere kans bestaat dat er bacteriën in het gat komen die weer tot ontsteking leiden.

Wat er wel gebeurt kan zijn is dat het gat toch al zo diep was dat de zenuw inmiddels schade heeft opgelopen (dit kan o.a. door het boren en is helaas niet altijd te voorkomen).

Is de kiespijn niet misschien gerelateerd aan een verstandkies die daar aan het "rommelen" is? Aangezien de pijn helemaal naar achteren doortrekt kan dit goed mogelijk zijn.

De pijn die aan de onderkant gevoeld wordt kan weleens doorstralende pijn zijn er daar hoeft u zich verder geen zorgen over te maken. Laat eerst de bovenkant eens goed bekijken door uw tandarts.

Suc6

Gr. Maurice
di, 10/28/2003 - 12:20 Permalink
Ilse35

Dank jullie voor jullie antwoorden.

Ik heb geen verstandskiezen meer, dus dat kan het niet zijn. Wat het dan wel is.....?
Ik ga zo naar de tandarts voor nader onderzoek.

Ik hou jullie op de hoogte.

groetjes, Ilse
di, 10/28/2003 - 13:03 Permalink
Ilse35

Nou, bij de tandarts geweest. Deze kon niets specifieks zien op de foto. Wel was het tandvlees rond die kies flink ontstoken. Heb nu antibiotica gekregen. Na het uitwerken van de verdoving, kreeg ik zo'n ontzettende pijn dat ik de avond=weekenddienst moest bellen. Heb hele zware pijnstillers gekregen. Ze adviseerden me toch terug te gaan naar de tandarts. wat ik straks ook ga doen. Misschien dan toch een ontstoken zenuw/wortel?
wo, 10/29/2003 - 08:42 Permalink
lienos

Hallo,
Waarom ben je gisteren verdoofd?
Heeft de tandarts iets bij je gedaan,napijn is soms net zo hefig als een ontsteking.
En ze zien niet altijd een ontsteking op een foto,heb al van meerdere gehoord dit wel eens niet te zien is op een foto,MAAR JE VOELT HET WEL!!!!!
heb 't 3 jaar tergu ook gehad,eigen tandarts zag vrijdags niets, en zaterdags de weekendarts, en die zag duidelijk wat zitten.
Ik vind dit ook zo vreselijk:Zit je met gigantische kiespijn in die stoel,en een tandarts die zegt"Ïk zie niks byzonders""....
wo, 10/29/2003 - 10:34 Permalink
Ilse35

Ik heb vanochtend een zenuwbehandeling gehad. Wat bleek, het hele kanaal zat vol met etter. Dit was op de foto dus niet te zien. Hij heeft de boel schoongemaakt en nog niet gevuld. Hij verzekerde me dat de pijn nu weg zou zijn. Nu is de pijn na uitwerking van de verdoving weer net zo erg als voor de behandeling. Straks moet ik met spoed weer naar de tandarts. Ik krijg er wel de zenuwen van en dat te bedenken dat ik altijd keurig naar de tandarts ga en nog nooit iets heb gehad, op een paar kleine gaatjes na.

Zucht......

Ilse
wo, 10/29/2003 - 15:40 Permalink
lienos

Ik heb die ervaring ook,de viezigheid spoot eruit.Hij probeerde eerst nog met van alles en nog wat te verdoven,maar dat lukte niet.Ik zei,boor maar open die handel want erger dan dit kan toch niet,en inderdaad ,het maakte niets uit zo zeer als het al deed.!Toen deed ie er een noodvulling in,dag erna weer heen,want ik verging nog van de pijn,toen heeft ie de noodvulling eruit gehaald en 'm opengelaten,zodat bepaalde"gassen?"eruit kon .Een paar weken later moest ik terug komen voor de kanaalbehandeling.
Strekt ermee
wo, 10/29/2003 - 16:20 Permalink
Ilse35

Nou, daar ben ik weer, twee bezoeken aan de tandarts later. De kies was dus zo ontstoken en het gebied er om heen, dat hij ging trekken. Hij vond het onverantwoord het ding te laten zitten. Nu zit ik met een gat bovenin en flinke napijn. Waar ik het ergste van baal is, dat ik nog nooit iets aan mijn gebit heb gehad en altijd zorgvuldig poets etc. en ik ben nog jong ook ;-(
do, 10/30/2003 - 18:43 Permalink
Fleur28

Zo Ilse, bij jou is die kies er ook snel uigetrokken..

Ik had namelijk ook precies dezelfde klachten..
Ik had namelijk al anderhalf jaar last van die kies, 3 keer gevuld.. Maar bleef pijn houden en net zoals jij vertelde ook die ondraagelijke pijn en ook naar mijn oor, zoo erg! Toen weer geweest en het tandvlees was ontstoken dus ik een kuur.. Nou na 3 weken weer heel erge last.. Ik weer naar de tandarts en ik moest een zenuwbehandeling ondergaan.. De kies was zo ontstoken dat ik 3 weken zonder noodvullig heb gelopen dat al het pus ofzo eruit kon.. Nou echt helemaal geen last meer van die kies gehad en gister is er een noodvullig geplaatst en nog steeds geen pijn en volgende week weer een afspraak.
Dus vind het wel snel gehandeld van jou tandarts..
Maar goed.. Even mijn verhaal!
Groeten Fleur
za, 11/01/2003 - 17:09 Permalink
Ilse35

Tja, mijn gevoel was ook van gaat dit niet een beetje snel. Maar het scheen onder de kies heel erg ontstoken te zijn. Dus het was niet alleen de kies zelf. Hij was echt bang dat het fout zou gaan. Ik heb geen idee of hij zich er iets te makkelijk vanaf heeft gemaakt. Maar als ik jou verhaal zo lees, dan denk ik tja, het had ook anders gekund. Wel is het zo dat mijn andere kies nu ook ietsjes los staat, dus het kan best zo zijn dat als hij gewacht had, dat ik dan nog erger in de shit had gezeten. Maar fijn dat het bij jou goed is afgelopen.

groetjes, Ilse
za, 11/01/2003 - 17:54 Permalink
Fleur28

ooh ok, dan zal het wel goed zijn geweest dat de kies er uit is gehaald.. Bij jou blijkbaar veel erger onstoken!
Maar heb je er nu nog last van?
Ik hoop het niet voor je..

Groeten Fleur
zo, 11/02/2003 - 16:24 Permalink