Auww een ontsteking

Author:
kersje
Posted:
do, 07/01/2004 - 16:27
Vier weken geleden is mijn verstandskies linksonder operatief verwijderd. Vanaf dinsdag begon het opeens weer op te zwellen, dus er zit weer een ontsteking :cry:
Vanaf dinsdag heb ik de tandarts en kaakchirurg al gebeld, om er maar meteen vanaf te zijn. Maar ik kon nergens terecht. Nu kan ik morgen pas naar de kaakchirurg en het is nu dus heeel erg opgezwollen en het doet vreselijke pijn. Zelfs ibuprofen 600mg werkt niet meer.
Heeft iemand dit ook meegemaakt? Want ik ben vreselijk bang dat het morgen heel veel pijn gaat doen als het schoongemaakt moet worden. Weet iemand wat er precies gebeurt?
minique

Vermoedelijk wordt de holte waar de kies heeft gezeten schoongespoten, met een monoject met een desinfecterend middel (zie hier: http://www.tandarts.nl/phpBB/viewtopic.php?t=2500&highlight=monoject voor een plaatje van zo'n monoject). Dat voel je, maar niet in de zin dat het pijnlijk is (bij mij in ieder geval niet destijds). De tandarts/kaakchirurg zal je waarschijnlijk ook zo'n monoject meegeven om het zelf thuis te blijven doen.

Succes!

:smt006 Monique
do, 07/01/2004 - 17:19 Permalink
kersje

Bedankt voor je reactie.
Alleen moet het bij mij eerst opengesneden worden. Want de wond is wel helemaal dicht. En dat lijkt me vreselijk pijn doen, en ook omdat mijn mond maar 1 cm open kan door de hele grote zwelling.... Ze zullen het dan wel eerst verdoven denk ik? En een spuit hierin zetten lijkt me echt vreeeeselijk :smt087
do, 07/01/2004 - 17:26 Permalink
minique

Oh, ik ging ervan uit dat het nog open was... Nou, dan weet ik eerlijk gezegd niet zo goed wat ze zullen doen. Ik zie trouwens ook nu pas dat het al 4 weken geleden is... Sorry, daar had ik even overheen gelezen.

Maar als er gesneden gaat worden, lijkt het mij wel dat er gewoon verdoofd gaat worden (trouwens, daar kun je gewoon op staan, vind ik!).

Ik hoop dat er nog een antwoord komt waar je iets meer aan hebt...

Sterkte in ieder geval en probeer je niet al te veel zorgen te maken (gemakkelijker gezegd dan gedaan trouwens!).

:smt006 Monique
do, 07/01/2004 - 17:30 Permalink
kersje

pfff over 2 uur is het zover.... Ik ben echt nog nooit zo bang geweest :smt085
Maar mijn hoofd staat nu echt op knappen, ik zal dus wel moeten
vr, 07/02/2004 - 11:29 Permalink
kersje

Nou, ik ben net terug.. De ontsteking was zo erg dat het niet meer verdoofd kon worden, dus snijen en schoonmaken zonder verdoving :( Dat deed dus wel vreeeselijk pijn, maar ik heb het overleefd :smt003 .
Ze hebben wel zo'n antibioticum spul in de wond gedaan, dat moet ik er volgende week laten uithalen. Ik hoop toch dat dat geen pijn doet.
vr, 07/02/2004 - 16:23 Permalink
DarkyDuck

Holy crap!! Geen verdoving??! :smt118

Omg, ik hoop dat het nu wel beter aanvoelt?? :smt064

Succes ermee in ieder geval!!
vr, 07/02/2004 - 17:09 Permalink
kersje

Het doet nog steeds wel pijn, maar minder dan ervoor. Vandaag is het weer iets pijnlijker dan gisteren, maar mijn wang wordt langzaam minder dik. Maar ik hoop toch dat het nu goed komt, niet dat dit allemaal voor niks is geweest....

Ik spoel nu steeds met zout water, ik hoop dat dat genoeg helpt om een volgende ontsteking te voorkomen. Want dit wil ik echt NOOIT meer meemaken. :smt009
zo, 07/04/2004 - 15:18 Permalink
kersje

Dankjewel

Nee ik heb geen geen monoject gekregen, er zit nu nog een soort gaasje met zo'n spul in de wond wat ze er morgen uit gaan halen.. dus misschien dat ik dat morgen wel krijg.
ma, 07/05/2004 - 19:37 Permalink